Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

1. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Det är väldigt mycket prat om 3G eller avsaknaden av 3G på transformern så jag beslutade mig för att göra en namninsamling för att se hur stort intresset är och sedan kunna dela detta med ASUS så att dom kan få upp ögonen för 3G.

Så skriv på min insamling och skicka vidare den via FB, G+, Twitter, Blogg med mera.

Detta kommer ju dessvärre inte lyckes få ASUS att ploppa in 3G i Prime men förhoppningsvis kommer dom kanske tänka till en extra gång när dom skall släppa nästa platta.

ASUS Transformer prime with 3G - Petition Bureau

bjwe gillar detta.
  2. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Google Translate

3. bjwe

bjwe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

underskrivet.
    Ska jag köpa en platta för 5000+ kr så ska den ha inbyggd 3g eller LTE. Vägrar släpa runt mobilen för att kunna surfa med plattan.

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 318
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

6. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Sammanfattning är i princip:

7. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fasen, det verkar vara en del delade meningar om Kal-El. Men för min del räcker det om Prime fixar allt som den första Transformer fixade PLUS att den fixar alla mkv:er i 1080p utan problem.

8. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Kortfattat så kan man väl samman fatta det som att Tegra3 är överskattad och att Nvidia är duktiga slå sig på bröstet. Och ska man tro kommentarerna till artikeln så verkar han vara/är kritisk till Nvidia.. Tycker det är bra att det finns båda sorter, både de som dissar och de som hissar.

Visst finns/kommer det komma bättre system än Nvidias Tegra3. Men faktum kvarstår att vi som fastnat i Tablet träsket inte har så mycket att välja på då tillverkarna av Tablets verkar köra på Tegra i första hand.

Gillar man inte Tegra3 så har man tyvärr inget annat alternativ för tillfället om man vill den snabbaste plattan. Så länge det inte säljs Tablets med annat än Tegra så kommer de fortsätta vara "kung" över Tablets.

Skulle vara kul om det kom lite andra system så man kunde välja det man själv gillar och inte vara låst till ett fabrikat. Qualcomms Krait verkar inte helt fel som utmanare på papperet men återstår att se om den hamnar i Tablet och först då kan man börja jämföra och kritisera Tegra3 om den är så nice som reklamen säger.

EDIT.. @ MODERATOR
    Kanske dags att Prime får sig en egen flik så slipper vi vara och röra till det i Transformer's 1 forum del

Last edited: 10 nov 2011
    Berka B och Affe_ gillar detta.
  9. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag håller nog med de mer kritiska rösterna i det kommentarsfältet, den artikeln verkar extremt ensidig och då författaren inte visar de siffor som har läckts utan man måste enbart lita på honom att så är fallet får hela grunden att verka högst suspekt.

Sen verkar vissa lida under den helt absurda inställningen att en tillverkares SoC bestämmer hur bra det går för tablets/smartphones... Vem fan som går ut och köper en tablet kommer göra det för att det är Tegra eller Exynos eller what have you? Köpet baseras på vad produkten är och hur mjukvaran upplevs. Det är därför Android-tablets har sålt så fördjävligt jämfört med iPad, men förhoppningsvis blir det bättre med ICS och Transformer Prime 2.

10. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362

MINA ENHETER

Charlie (som skrivit artikeln) är ökänd för sitt hat mot Nvidia. Han har en del tunga källor i branschen men hans artiklar är också väldigt vinklade baserat på vem han gillar (ATI) och ogillar (Nvidia)

11. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Last edited: 11 nov 2011
  12. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej alla här på SweDroid!
    Många frågor men väldigt få svar - vi kommer snart börja gå ut med produktinformation kring Transformer Prime och svara på så många funderingar som ni ev. har.

Information om pris och releasedatum släpper vi däremot i December.

Mvh
    Asus Sverige

Berka B gillar detta.
  13. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Härligt och höra.

En sak jag och en del till vill ha svar på är om det kommer 3G variant.

En fundering jag personligen haft är hur man kommer fram till varför en hdmi port på plattan är viktigare än en usb port. Då menar jag alltså på plattan utan docka. Om man är ute och plåtar lite och vill föra över bilder känns lite mer troligt än att man är ute och kommer på att man behöver koppla plattan till en tv och spela eller kolla på film. Kanske bara jag som tycker det? :)

Antar att man inte kan räkna med en till jul då? :(

Last edited: 11 nov 2011
  14. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag prioriterar definitivt HDMI framför USB. Jag kanske har bilder och filmer på plattan och vill visa dem på en väns TV. Tycker det är sällan att jag har behovet att snabbt på plats få över bilder eller filmer till ett USB. Det kan vänta tills man kommer hem. 99% av bilderna jag tar med en mobilkamera (eller platta) och som jag snabbt vill dela med mig av är till Facebook och då behövs inget USB. Vill jag snabbt flytta foton till en dator så finns ju alltid Dropbox.

Behovet för USB kan väl kanske mer vara att jag har plattan hemma hos en polare och blir sugen på att lägga in lite filmer som han har. Då kan Dropbox kanske vara en seg lösning.

15. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

USB-port får du väl genom ladd,docknings porten? Men kräver en adapter likt de som Samsung/apple använder sig för att ge sina plattor USB-port.
    Annars för du se till att kameran har samma size på minneskortet så du bara tar ur det och stoppar det i plattan.

@ Asus.Sverige

-Är det Haptic feedback på Prime.

- Då man ser film via hdmi till tv:n, kan man välja att bara kontrollerna syns på Primes skärm och själva videon syns på tv:n? Likt det Samsung har på sina plattor, att då de är kopplade till en skärm och man startar en video med spelaren eller youtube så blir skärmen svart och visar endast kontrollerna och själva filmen syns på tv:n.

ׂTycker de är en bra funktion då det känns rätt onödigt och kan vara störande att filmen rullar på plattans skärm samtidigt som den rullar på tv:n.

Last edited: 12 nov 2011
  16. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jasså kan man det? Det är ju bra isf. asså adapter

17. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Chansar bara men känns logiskt.. :-) Vore konstigt om man inte kunde ansluta en usb på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis får Asus tummen ur och kan börja svara på lite frågor.

18. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Haha körde translate på sidan tyckte detta såg lite roligt ut
    "Och statsministern netbook-läge med tangentbordet bifogas. Här kan du se bättre luft utlopp vid basen:"

:P

Andreas527 gillar detta.
  19. singe

singe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är nog lite av en pedant när jag köper elektronik men jag gillar inte att det står ASUS på "ramen", om man har plattan mest i vertikalt läge så ser det också bättre ut att ha webkameran upp till som på ipad (givetvis går inte det pga tangentbordet)

Antar att jag är den enda som tycker så, eller? :)

20. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Japp :-) Plattan/systemet är tänkt att köras i landscape. Iallafall så märker man att Honeycomb och de apps som finns fungerar bäst i landscape. Är så de är byggda och tänkta att användas. Prime är ju mer widescreen medans Ipad är mer fyrkantiga.

På de honeycomb plattor som finns så märker man en klar skillnad i flyt om man växlar mellan stående och liggande. I stående så laggar det betydligt mer medans det i liggande flyter på bra och detta gäller hemskärmarna.

På Samsungs 8.9" platta är det tvärtom, där har de roterat allt 90grader så det flyter på bra stående och dåligt liggande. Så det är visst något som kan programmeras i vilket läge som android ska köras i om jag förstått det rätt.