Transformer Prime TF700T 1920*1200. - Infinity Pad

Diskussion i 'ASUS' startad av Andreas527, 9 jan 2012.

1. quas

quas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2. Faust

Faust Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läser du Swedroids recension så ser du att wifin är lika bra som i den gamla Transformern med plastskal, d.v.s. lika bra som någon annan produkt. Det var bara de första exen som hade tveksam wi-fi prestanda. GPSen lider dock, men det använder man mobilen till ändå. 10,1" GPS, var ska man ha den? Täcker väl halva synfältet på framrutan och distraherar i allmänhet.

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

TF700 kommer i 2 utföranden.

1: Dual-core 1.5 GHz S4 powered by Qualcomm rocking 3G/4G LTE capabilities.

2: Quad-core NVIDIA Tegra 3 powered WiFi only

Att denna nya modell har plats för sim-kort måste väl vara goda nyheter för den som klagat över att Prime saknar 3G/4G. Nu får de en modell som kan vara uppkopplad dygnet runt.

Hands-on Video från Androidpolice.
    www.androidpolice.com/2012/02/27/mw...-infinity-tf700kg-hey-look-an-antenna-window/

Slashgear Bjuder på några bilder
    www.slashgear.com/asus-transformer-pad-infinity-700-lte-official-hands-on-27215711/

Highlights från Asus presskonferens på MWC.
    http://www.youtube.com/watch?v=6r_RqSYxTwE&feature=youtube_gdata_player

Last edited: 28 feb 2012
  4. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag gissar på ett pris på 8-9000.

5. sjoling

sjoling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Anledningen till att jag skulle köpa 700 varianten är för att wifi och blåtandproblemet skulle fixas, för det antar jag är anledningen till att det är plast högst upp

6. mmm... martin

mmm... martin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har ett hum om när den ska släppas? Sjukt sugen även om jag inte riktigt vet vilken av dem jag ska köpa.

7. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Har för med jag läst vår/sommar, men det gällde säkerligen USA.

8. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag var på MediaMarkt i Jönköping i förra veckan och frågade efter Transformer Prime så sa de att de hade träffat Asus bara någon dag tidigare och att vi kunde få se den redan andra kvartalet i Sverige med lite tur.

Så vi kan nog räkna med mitten av sommaren iaf!

9. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag skulle iaf rekommendera att vänta in nästa version p.g.a. av wifi/GPS/bluetooth problemen nuvarande Prime har (vilka tydligen skall vara fixade på nästa modell). Dessutom är ju en högupplöst skärm nice.

10. Granath

Granath Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du menar Infinity...?

*edit*
    Ser att det är lite begreppskillnader nu. TF201 heter ju Transformer Prime. Denna tråd handlar väl ändå om TF700 och den kallas väl för Transformer Infinity?

11. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, förlåt. Jag menar Infinity iaf, men det kanske inte var den han pratade om?

12. mmm... martin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaja, jag väntar ju på Infinityn med högupplöst skärm. Trodde det framgick iom trådens namn :)

Grejen är att jag inte vet vilken modell av den jag ska köpa, wifi only med Tegra 3 eller 3g / 4g - modellen med Qualcomms Dual core Krait

Last edited: 28 mar 2012
  13. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Ah, sorry, blev kanske lite förvirrad av begreppsförvirringen ovan.

Personligen skulle jag värdera Tegra3. Mobilt nätverk kan du ju köra via telefonen trådlöst till plattan ändå. 99% kör jag wifi ändå. Men behoven kan ju skilja mycket från person till person.

14. mmm... martin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

^^ Jo, i princip kan man ju göra det. Men batteriåtgången på luren är stor, extra stor nu med tanke på hur ICS suger ur SIIans batteri. Å andra sidan är det inte särskilt ofta jag kommer ha plattan utanför hemmet så då kanske man klarar sig med wifi.

Det lutar väl åt Tegran, har fått för mig att grafikkretsen där är bättre.

15. oden79

oden79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderar på att köpa 4G versionen. Jag flyttar till sommaren och kommer nog inte att skaffa mig nytt "fast bredband". I mobilen har jag 3G med obegränsad datamängd, dock max 1 Mbit/s. Fungerar att dela ut via wifi, men det är lite segt. Jag har tom monterat ett wifi-kort i min stationära dator som fungerar utmärkt i både Ubuntu och Windows 7.

Har tidigare 3G-versioner av Transformer haft möjligheten att dela ut internet så att man kan ansluta laptops etc via wifi? Kan man inte skapa hotspot och dela ut internet är det en klar deal breaker för mig.

16. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är en grund funktion i android så du kan vara vara lugn, tom primen har ju fliken Internet delning men inget 3g

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

oden79 gillar detta.
  17. oden79

oden79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra. Får bara hoppas att Asus inte gör som Äpplet och använder 4G som inte fungerar (i Sverige)...
    :)

18. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Skojar du? Ingen kommer köpa en tablet för den summan, då köper man lika gärna en ultrabook med i5/i7. Jag är ganska säker på att priset kommer ligga på 6-6500kr, om de sätter ett pris högre än så är bara självmord.

Jag köpte min nya ipad (ipad 3) 64gb wifi för 6000kr vilket är helt ok eftersom det är 64gb, och mer än så skulle jag aldrig betala för en tablet.

Enligt mig så är det inte värt att sätta de extra pengarna på 3g/4g versionen. Hur ofta kommer man befinna sig på ställen där det inte finns täckning? Allt fler ställen/skolor/Caféer börjar erbjuda trådlös nätverk. Även om du skulle åka till ett ställe där det saknas täckning, ja då tar man fram sin mobiltelefon och delar internetet.

Last edited: 6 apr 2012
  19. mmm... martin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visst, det finns wifi på fler och fler ställen. Men skulle du jämföra en wifi-karta över exempelvis storstäderna i Sverige med en 3g-karta skulle ju wifi-kartan se skrattretande liten ut. Och det drar som sagt kraft från ett redan ansträngt telefonbatteri att använda den till det.

20. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Verkar vara något på gång från Asus. Är det Infinity Pad de tänkt visa upp eller har de några andra produkter som är tänkte att ingå i Infinity serien.:confused:
    Drygt att de inte kan vara rakt på sak. Utan det ska vara hemligt och mystiskt så det skapas massa hype och rykten.

" This isn't the first time a mysterious bit of video has come our way with the promise of something new and fabulous from ASUS. The latest such clip comes from a third party, so take it with a hefty pinch of Morton's. It shows some slow motion footage of a drop of water falling into a bigger body of H2O, then a message emerges from the resulting concentric waves telling us to "Experience the Infinity." Whatever that means, it'll be "coming soon" -- next week, apparently, as the video finishes up touting Milano Design Week, which starts on April 17th. Is the video legit? Will some fabulous new device make its mark in Milan? We've no idea, but it certainly has a style similar to other teasers we've seen from the Taiwanese firm. You can make up your own mind once you've watched the vid after the break."

ASUS teaser wants us to 'Experience the Infinity,' fails to explain how

Teaser Videon på Youtube

Asus Prime & Tapatalk

Last edited: 15 apr 2012