Transformer Prime TF700T 1920*1200. - Infinity Pad

Diskussion i 'ASUS' startad av Andreas527, 9 jan 2012.

  1. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant om ASUS här kunde kommentera de problem som beskrivs på XDA vad gäller TF700. Flera personer överväger att lämna tillbaka sina plattor pga prestandaproblem, lagg, frysningar, IOproblem samt svårigheter med multitasking.

    Vol

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  2. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Är väl samma problem som Prime har/haft. Tror mycket ligger i ICS.

    Alla android enheter har lagg, frysning mm. Min Galaxy S3 beter sig nästan på samma sätt som Prime gör.

    Värt att veta är att jävligt många på XDA klagar i onödan. Varit ett ständigt gnäll där sedan Prime släpptes. Många verkar ha orimliga krav och är första gångs användare av android och många verkar ha något emot Asus.

    Asus Sverige var aktiva här innan release av Prime. När den sedan släpptes och problemen började komma så försvann den personen från Asus som tidigare hade svarat på frågor och berättat hur bra Prime var.
    Tapatalk
     
  3. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    XDAare har höga krav, håller med dig. Men det har dykt upp lite väl mycket fel på mycket kort tid anser jag.

    Att dom lämnar forumet så fort primen väl började säljas ger ju dessutom ett sken av en leverantör man inte ska ha förtroende för.

    Vol

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  4. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag har aldrig haft så mycket problem med någon Android-produkt som med min Prime. Det är den enda Android-enheten jag ångrat att jag köpt. Det är uppenbart att det är en framstressad produkt för att bli först ut på marknaden med quadcore.
    Mest störande är den sinnessjukt dåliga wifi-mottagningen! Helt obegripligt enligt mig hur en sådan designmiss tar sig igenom kvalitetskontrollerna. Det är ju trots allt en produkt som helt och hållet bygger på fungerande wifi. Jag har nästintill bara mottagning om jag är i samma rum som routern. Pinsamt.

    Är sugen att byta till Nexus 7. Är förvisso också en ASUS-produkt men kvalitetssäkrad av Google. Inte hört några större rapporter om problem där.
     
    Gnopps gillar detta.
  5. claes.bostrom

    claes.bostrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick precis en uppdatering till min en vecka gamla Transformer Pad Infinity.

    Gjorde en sökning under /inställningar/Om pekdatorn/Uppdatering av ....

    Fick version IMLK.WW_epad-9.4.5.22-20120615 (tror att jag skrev av rätt)
     
  6. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    håller med fullständigt. reklamerade min eftersom tangentbordet varit på rep i 5veckor. hade nog varit mycket mer nöjd med plattan om nvflash hade funnits så man hade vågat leka med rommar. det hade löst alla mina problem iaf,.
     
  7. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har beställt sin Infinity, och fått det, som kanske har lust att dela med sig av sina intryck?

    Hur klarar den högprofils full HD-film? Klarar den att streama detsamma? WLANet funkar? Dockan funkar bra? Osv...
     
  8. solanum

    solanum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag köpte min i usa(hos best buy) för ca två veckor sen. kan säga att jag är väldigt nöjd med den än så länge.
    visserligen så laggar shadowgun lite men jag förstår att det är ett väldigt krävande spel. dead trigger laggar noll zero nada. youtube funkar felfritt.
    har inte hunnit kolla/testa HD-film än.
    i skrivande stund så har jag full bars på wifi.
    ska köpa dockan när jag börjar jobba igen.
    noll repor på glaset tack vara corning glass.
    ljudet är väldigt kraftfullt och bra.
    fick en uppdatering på kameran idag men jag har inte koll på vilka ändringar den gjorde.

    nåt annat ni undrar över ?

    [edit] jag har inte så stor koll på surfplattor(android) men har någon koll hur man kan frigöra mer ram?, jag har tast killer men finns det fler sätt?
     
    Last edited: 3 aug 2012
    Jejje gillar detta.
  9. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ^^ Tack så mycket! Droppa gärna en rad här när du kollat lite HD-film också :)
     
  10. solanum

    solanum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag kan säga: klockren bild. Det var en fröjd :)
     
  11. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Övernice! Körde du full hd? Högprofil?
     
  12. tmot

    tmot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter att jag följt denna tråd från start så kändes det skakigt att köpa en TF700T, men idag köpte jag i alla fall en från Inet.

    Jag har varit med för länge för att orka mecka, jag vill att allt ska fungera direkt ur lådan. Jag kan säga att jag är mycket nöjd. Det är trist om andra har haft problem, men min har i alla fall fungerat perfekt för vanlig användning så som surf, mail, webradio & -tv, geocaching, steaming av film både till enheten själv från nätverksenhet och till TVn. Skärmen är vass och har som ni vet schysst upplösning. Några problem med wifin har jag inte upplevt, jag har "tre streck" och sitter cirka 20 meter från en Linksys WRT54GL med betongvägg i vägen.

    Därmed får man ju hoppas att de som har problem får dessa lösta m.h.a. framtida mjukvaruuppdateringar. Upptäcker jag några problem så kommer jag att rapportera dom hit.
     
  13. Geron

    Geron Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nöjd ägare

    Har kört min TF700T i några dagar nu. Jag har absolut inget att klaga på. Det enda lagg jag upplever är på flashtunga sidor och då främst vid scrollning medans sidor laddas. Annars har jag bara märkt lagg vid app-installation, precis i fasen mellan nedladdning och faktisk installation. Just den segheten har jag dock upplevt på samtliga Android-enheter jag testat. För de som testat surfa med en Prime, så kan jag säga att lagg inte är i närheten som på den (den är ju i princip omöjlig att surfa med).

    Har testat lite video-streaming etc utan problem.

    Summering jag är då jäkligt nöjd och har då jämfört med både Galaxy Tab 7 och Transformer Prime.
     
  14. solanum

    solanum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jupp ful-hd. Högprofil ?
     
  15. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ful-HD, är det DVD-kvalitet då eller :)

    Du kan läsa mer om profiler här. Vill minnas att högprofil är det som används oftast, därav frågan.
     
  16. Tobias

    Tobias Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har försökt leta efter följande info, men inte hittat något ordentligt svar:

    Kan man via HDMI ansluta Infinityn till en receiver och mata ut 5.1 DTS + 1080p (t.ex. mkv-film)??

    /T
     
  17. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det borde det göra. HDMI 1.4 på plattan. Jag kan prova när jag kommer hem, har en ny receiver hemma med hdmi in så får vi se om jag får ut 5.1 :)
     
  18. Tobias

    Tobias Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Johnny: Det vore sjysst! Min erfarenhet säger att bara för att kontakten finns, är det inte säkert att det fungerar :) Gör ett test med en mkv-film och se om du får ut ljudet + att bilden går till tv:n. Tack på förhand!
     
  19. Tobias

    Tobias Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Johnny: Blev det något test och hur gick det i så fall?
     
  20. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter med min nya Infinity + tangentbord och är överlag väldigt nöjd (japp, med nya Chrome funkar åäö :).

    En detalj som jag dock är lite irriterande är att när jag sätter musplattan i gestläge så börjar plattan lagga lite, även vid simpla saker som scrollning på skrivbordet. Någon som känner igen det här beteendet?

    Sen är det två detaljer jag inte förstår hur Asus resonerat med gällande musplattan och musmarkören. Hänger ni fortfarande här Asus, får ni gärna fylla i.

    Varför är muspekaren en stor cirkel med animationer när man använder gesterna? Den är bara ful och i vägen.

    Varför kan man inte ställa in hastigheten på musmarkören? I mitt tycke är den väl snabb, speciellt med tanke på hur lätt fingret glider över musplattan.