Transformer sönder - vit skärm

Diskussion i 'ASUS' startad av Hulle, 18 maj 2012.

  1. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag tror att skärmen på min Transformer har dött. Helt plötsligt är skärmen helt vit förutom några spöklika lodräta streck som flimmrar... Har startat om den flera gånger men det är likadant, även vid bootloggan.

    Däremot fungerar den nog i övrigt då jag får upp skärmbilden som vanligt via HDMI, så det är nog skärmen som pajat. Jag har inte fabriksåterställt den än, skall göra det idag. Men jag kan inte tänka mig att det hjälper.


    Det är väl bara att skicka in den till NetonNet antar jag?

    EDIT: Det var visst NetonNet inte Dustin...
     
    Last edited: 18 maj 2012
  2. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag misstänker att du råkade ut för det som jag själv råkade ut för, det är en lös sladd i plattan... jag skickade dock inte in min platta, då det syntes att jag hade tappat den (hade en fin liten buckla vid ena högtalaren), så garantin gällde inte, men jag hittade en video där en kille visade hur man fixade till så man fick bild igen

    Men det kräver att man öppnar plattan och då ryker garantin på en gång, så ta kontakt med NetonNet, fast jag tror att de bara riktar dig till Asus support
     
  3. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Aha... du kan inte länka videon?

    Jag tänker iofs skicka in den eftersom jag aldrig har tappat den. Den fungerade perfekt sen lade jag den på bordet och nästa gång jag tände den, kanske 30 min senare så var den så här.

    Skärmen är helt vit med flimrande lodräta streck på mitten, väldigt svaga. Man ser liksom hur de rör sig när man bläddrar mellan hemskärmarna.


    Ja jag har redan pratat med NetonNet och de hänvisade till ASUS som du sade. Jag hade hoppats på något seriöst fel så att jag skulle kunna få en TF300 eller vad de heter istället... :) Eftersom TF101 har utgått.


    /hulle.
     
  4. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  5. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har bestämt mig för att skicka in den då jag har ett par veckor (!) kvar av garantin.

    Är det bäst att ta det direkt med ASUS eller skall jag bara gå och lämna in den hos NetonNet? NetonNet hänvisar till ASUS per mail, men de måste ju enligt lag ta hand om allting åt mig om jag vill, jag skall bara kunna lämna den hos dem.


    /hulle.