Transkribering likt Google Inspelning men på svenska?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tocator, 9 dec 2022.

  1. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Letar efter någonting likt Googles inspelningsapp, men som fungerar på svenska. Den fungerar otroligt bra på engelska, där den transkriberar inspelningen så att du ser vilken person som pratar och där du kan klicka på texten för att direkt lyssna på avsnittet i ljudfilen. Problemet är att det här inte fungerar på svenska, utan enbart engelska och en massa andra språk.

    Är det någon som vet näst bästa alternativ på engelska?

    https://m-cdn.phonearena.com/images/articles/395619-image/rec-a.webp
     

    Bifogade filer:

  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 382
    Mottagna gillanden:
    1 735

    MINA ENHETER

    Min gissning är att OM det finns på svenska, så är det någon premiumvariant hos ett företag som kommer kräva betalt för tjänsten. Tyvärr.
    Jag skulle tro att det bara är de stora teknikföretagen (Google, Facebook, Apple, Microsoft, Amazon) som kan erbjuda en sådan tjänst helt gratis. Mig veterligen har inget av företagen en sådan tjänst på svenska, men du kan ju googla lite på övriga företag. Det närmaste jag kommer på är väl om Microsoft Office kan innehålla något sådant? Jag tror även Google Drive har någon slags transkribering, är nästan säker på att jag testat en sådan tjänst för länge sedan i ett Google-dokument, men vet inte om den funkade på svenska (bäst du googlar eller efterforskar även här), men det var inte alls lika smidigt och utvecklat som inspelningsappen sannolikt. Även Google Assistant skulle du kunna undersöka, hur mycket kan den transkribera?