Fråga: Trasig högtalare?

Diskussion i 'ASUS' startad av zn4jp3, 4 mar 2012.

  1. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vid vissa höga toner i musik så skorrar det rejält i högtalaren på min Prime, märks extra väl om man slänger på något med klassisk piano tex, men det är inte i all musik man märker av det men ackså störande iaf. Någon mer som märkt av detta? Nån som har skickat in den och fått den reparerad eller utbytt?
     
  2. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har också märkt av detta. Men eftersom jag bara upplevt det på vissa material så stör jag mej inte så mycket på det.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag har inte märkt av det själv men måste säga att jag blir mörkrädd när man läser om alla problem folk har med sina Primes. Känns som att man är lyckligt lottad när man sitter på ett problemfritt ex (bortsett från en stendöd GPS då men den har de ju "plockat bort"). Verkar vara en framstressad produkt utan direkt kvalitetssäkring.

    Sedan är det väl så att man kanske inte kan förvänta sig så mycket av en sådan här högtalare men den borde ju hålla iaf.
     
  4. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Testa din gps igen vet ja, nu efter senaste firmwaren så verkar den ha sparkat igång hos en del personer.

    Angående högtalaren så har jag märkt av väldigt lite skorrande och konstigheter. Det låter dock som en issue som kan komma om man kör max volym. Testa om det det fortfarande är kvar om volymen är 80% istället
     
  5. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja det skorrar även om jag kör under 50%.
    Ska ringa asus supportern efter jobbet idag
     
  6. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ni som sitter på en prime å har spotify kan väl testa att spela låten Detektivbyrån - Life/Universe och meddela om den skorrar för er med
     
  7. shoo

    shoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testade nu på Detektivbyrån - Life/Universe och det var lite missljud.
    Fast jag ska väl också säga att jag testade på mina andra mobilenheter (HTC Desire, Nokia E72 med mera) och det lät faktist värre på dom.
    Jag tror inte högtalaren är sönder bara att den inte klarar av den låga frekvensen.
    Tycker annars det är rätt bra ljud i högtalaren förutom att det är lite lågt ibland och man får kupa handen på baksidan för att rikta tillbaka ljudet mot en själv för att höra riktigt när man har gapiga barn hemma.
     
  8. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur upplever du Skype då? Om du har testat det? Där skorrar ljudet konstant på min prime medans polarens iPad klarar det galant utan minsta missljud
     
  9. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Att en produkt som kostar 6000:- och har ett ljud som asus själva skryter om inte klarar av låga frekvenser är väl ändå rätt kass?
     
  10. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Trots senaste firmwaren så hittar min platta inte en enda satellit. Nästan så jag misstänker att antennen inte har kontakt överhuvudtaget. Har dock inget behov av den så orkar inte göra något åt saken. Då GPSen plockades bort ur specen är det ju inte lönt att luta sig mot garantin heller. Hade jag vetat vad jag gjort hade jag ju kunnat öppna den och fixa det men nu kan jag inte det så då får det vara.
     
  11. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har nu pratat med asus support och dom la ett service ärende på den så det är bara att skicka in den och hoppas på det bästa. Det jobbiga är bara att jag inte vet hur jag ska klara mig utan den i några veckor =/
     
  12. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min Prime är nu i Tjeckien och "Repareras" som det står i RMA status, så förmodligen var det fel på högtalaren, meddelar mer när jag fått den tillbaka
     
  13. zn4jp3

    zn4jp3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sista gången jag köper något från asus. fick idag tillbaka min prime. fick tillbaka den utan att felet har åtgärdats samt att det va en "bula" i tangenbordet som definitivt inte var där innan samt att min putsduk inte fick följa med tillbaka till sverige igen. bra jobbat asus!