Trasig HTC Desire - hittar inte mitt SIM-kort?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av arne51, 30 maj 2010.

1. arne51

arne51 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter en månad fick JAG plötsligt felmeddelande "sätt i SIM-kort". Hade nytt från Telia. Nu hittar inte telefonen kortet eller två andra Teliakort JAG provat. Och mitt kort fungerar i två andra telefoner. Trasig telefon redan ? ?

2. patricho

patricho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag råkade ut för detsamma häromveckan. Jag var mycket förbryllad ett tag, och är det egentligen fortfarande, för jag vet inte riktigt vad som orsakade det, men jag har blivit av med det. ;)
    Det verkar vara ett mjukvarufel iaf; HTCs support rekommenderade mig en återställning av telefonen, och sedan jag gjorde det, fungerar den klockrent igen.
    Hoppas det är så lätt avhjälpt i ditt fall också.

"Försök gärna att göra en backup på telefonen och sedan fabriksåterställning. Säkerhetskopiera dina kontakter på minneskortet Tryck på STARTSIDA och sedan på > Personer. Tryck på MENY och tryck sedan på Importera/Exportera > Exportera till SD-kort. Tryck på OK när du blir uppmanad att bekräfta. automatisk säkerhetskopiering Tryck på STARTSIDA > MENY och sedan på Inställningar. Rulla nedåt på skärmen och tryck sedan på Sekretess > Säkerhetskopiera mina data. Se till att kryssrutan Säkerhetskopiera mina data har markerats. fabriksåterställning Tryck på STARTSIDA > MENY och tryck sedan på Inställningar. Rulla nedåt på skärmen och tryck på Sekretess > Återställ standardinställn. På skärmen Återställ standardinställn trycker du på Återställ telefonen, och trycker sedan på Radera allt."

3. arne51

arne51 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ett utmärkt svar. Har tyvärr redan provat hård reset och det fungerade inte. Men det verkar ju som det kan vara värd kontakta HTC-support i morgon.