Trasig p30 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av donuts, 2 jul 2019.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Min huawei p30 pro gick sönder i ett litet fall i gräset. Den sprack i hörnet samt mitt skal. Förstår inte riktigt hur det gick till, var säker på att den skulle klara ett sådant enkelt fall. Det inträffade även på min födelsedag, så höjden på otur.
    På serviceverkstad hävdar de även att mobil är fuktskadad. så den går inte att laga.
    Har som tur var en drulleförsäkring hos mitt försäkringsbolag.
    Hade ni valt att ta ut en ny p30 pro eller annan modell?
    Det måste vara en inom samma prisklass. Har varit nöjd med p30 pro, var lite osäker tidigare på om jag ville ha kvar den pga alla turer med handelskriget. men nu verkar det iaf lösa sig. Vad finns det för andra alternativ?
    Det främsta jag gör med mobil är att fotografera, surfa, se lite serier på netflix och spel är det främst enklare, typ candy cruch dyl. Vill gärna ha bra batteritid och ip klassning. Självfallet amoled display
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om du var nöjd med P30 Pro, varför byta? En av dom bästa telefonerna där ute med en grym kamera och brutal batteritid. Du gillar ju fotografera. Annars Pixel 3 som har lite äldre hårdvara eller Samsung S10+ eller OnePlus 7 Pro som är grym på nästan allt förutom kanske kameran som inte riktigt når upp till dom bästa.
    Nu har dessutom Trumpen släppt på sina tyglar så det är grönt även därifrån.
    Om du var nöjd, köp P30 Pro igen.
     
    donuts gillar detta.
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 444
    Mottagna gillanden:
    3 230

    MINA ENHETER

    Hade köpt en p30 pro igen eftersom som du var nöjd med den
     
    donuts gillar detta.
  4. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Har nu hunnit testa Samsung S10+, P30 Pro, och även Oneplus 7 pro.

    Alla är riktigt trevliga på olika sätt tycker jag, men bäst om man ser till samtliga kategorier är nog ändå S10+ när allt kommer omkring. Motivationen till det är: Bra kamera, bra batteritid, väldigt bra och trevlig skärm, numera ett bra operativsystem med mycket finess och funktion men ändå relativt rent.

    Är man ute efter batteritid och kamera så röstar jag absolut på p30 pro men ganska "tråkigt/dåligt" UI och skärm annars en fin telefon.

    Oneplus 7 pro testar jag just nu och den är grym, tycker att det är bra batteritid, bra kamera, och ett rent operativ. Nästan för rent för min smak men har inte testat så mycket ännu så det återstår att se.
     
  5. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Oneplus känns nästan lite för stor.vet det handlar om väldigt få mm men de gör en större skillnad .
    Ska testa s10+ hos min närliggande butik och jämför lite med p30. Pro men som sagt kameran och framförallt zoom funktionen är ju bättre på huawei.
    Det är egentligen främst displayen som samsung har sin fördel och ja systemet för en gångs skull .
     
  6. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Håller tyvärr inte med om att p30 pro tar "bättre" bilder men allt är ju smak och tycke. Jag tycker att dom har en tendens att inte hålla ordentlig skärpa som på en del andra telefoner. Den mest mångsidiga kameran har den definitivt.
     
    dannejanne gillar detta.
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Medhåll. Har en P30 Pro och tycker verkligen inte den tar de finaste bilderna. Inte så överens alls egentligen med hur den bearbetar bilder. Men den är oslagbar för min del pga dess kompletta upplevelse och det blir svårt att byta pga det. Zoomen. Bra macro. Silky Water...
     
  8. BenganM

    BenganM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur fan kan servicecentret påstå att den är fuktskadad, P30 Pro, ska ju uppfylla IP68! Jag skulle ifrågasätta det stället, inte acceptera! Gå för Huawei, om inte annat så för att göra tvärtemot Trump och alla som går i den jävla tomtens ledband! (ONLY in US).
     
    msandstedt gillar detta.
  9. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE