Trasig?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av dapr0x, 25 augusti 2011.

1. dapr0x

dapr0x Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har haft min O3D i ca 2mån nu och den har funkat skit bra fram tills igår kväll.
    den laddade ur batteriet för att jag spelade. sen stoppade jag in laddaren och den låg där ett tag. när jag skulle starta den så visas LG loggon men sen blir det bara svart men bakgrundsbelysningen lysen och touch knapparna lyser och i bland så vibrerar den till lite. och inget mer händer... har provat med att starta utan sim och sd-kort osv men ingen skillnad.

kan lägga till att den är rootad.

Vad är det som hänt och vad kan jag göra?

Tack på förhand //Dapr0x

2. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hmm.. Min gjorde något liknande. Jag tog bara ut batteriet och sedan startade om. Min är orotad. Kanske bara testa att låta den ligga och svalna utan batteri en stund?

3. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar:) har gjort det. den låg under natten utan batteri. något mer förslag?
    Går det sätta den i något recover läge eller något? så kanske man kan återställa den?

4. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har upptäckt en ny grej nu..
    när den är svart och bakgrundsbel. och det är på. om man håller ner volymknappen (+) så vibrerar den en längre stund och det står "Säkert läge" längst ner i vänstra hörnet...

Vad innebär detta?

5. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ingen som har nån ide?

6. Dibbe75

Dibbe75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min gjorde samma sak en gång när batteriet blev helt urladdat, provade starta mobilen med laddaren inkopplad men fick bara svart bild som du skriver, så jag slet ur laddaren ett tag för att starta upp mobilen! sen pluggade jag i laddarn igen och allt funkade som vanligt! Skumt som fasen

7. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har löst detta nu.
    efter många om och men så fick jag den tillslut i recover-läge.
    där jag försökte jag återställa den men det bara hängde sig hela tiden. efter ett flertal försök och olika backuper så lyckades jag hitta en custom recovet image som jag la in på sdkortet som jag sedan kunde göra en restore med. och nu funkar allt igen. förutom en sak...
    när man försöker ladda ner nått från market så laddas det ner i någon sekund och sen försvinner det. inget blir installerar. kvittar om man är på wifi eller mobilnät.något tips?

8. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jobbigt att det ska behövas pillas så när det strular...
    Har du gamla eller nya market?
    Är det samma efter omstart?

9. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

[rQUOTE=Mr_Snarl;720562]Jobbigt att det ska behövas pillas så när det strular...
    Har du gamla eller nya market?
    Är det samma efter omstart?[/QUOTE]

ja verkligen...
    ehm, det vet jag inte. trodde att det bara fanns det ver. har gått från iphone så jag är nybörjare på android.
    hur vet jag att jag har nya eller gammla?

10. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Så ungefär ser nya ut

11. dapr0x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Då har jag den gamla. Hur uppgraderar man det?

12. Trollar

Trollar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nog ett liknande problem med min o3d, eller liknande och liknande.

Fick slut på ström i telefonen, tog den och skulle ladda den. Det enda är att när jag stoppar in laddaren så får jag ingen respons på att den laddas. Fann på LG´s sida att det kunde ta upp till 30minuter innan den ger respons beroende på tillstånd, å på tanke på att telefonen är 2 veckor gammal så tycker jag batteriet borde vara bra. Batteriet blir inte ens varmt när jag har laddaren i.

Från början när jag försöker starta kunde det hända allt från att den inte regerar på när jag trycker och håller in on-knappen till att den startar och visar 0% och därefter dör igen.

Efter många tryckningar och frustrationer efter att den inte regerar alls på mina tryckningar på on-knappen, så märker jag att den reagerar när jag håller in och drar ut laddaren samtidigt så går den igång, sedan stängs av. Därefter ifall jag gör samma sak och sedan trycker in den innan den stängs av kan jag komma in i telefonen. 0% batteri och sedan har jag ingen signal på någon operatör.

Passade på att göra en fabriksåterställning i inställningar på telefonen, men samma sak händer ändå.

Har läst det ni skrev tidigare i detta forum om att plocka ur batteri ett tag, även sim-kort, men ingen skillnad.

Någon som har ett eller flera tips på hur man får denna telefon att gå som den bör göra vid 2 veckors ålder.

13. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Min hade samma problem när den laddade ur i samband med att jag spelade.. Jag lät den ligga och ladda hela natten, morgonen efter så fungerade det att starta den.

Gällande problemet att starta den vid 0% batteri så fungerar det att ladda den någon minut, dra ut laddaren, hålla i power-knappen så den startar och sedan stoppa i laddaren igen.. Om jag försöker starta den med laddaren i så måste jag vänta betydligt längre tid.

14. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den här luren tycker inte om att laddas ur helt. Även mitt exemplar var stendött efter att ha laddats ur helt, men efter 4-5 timmar på laddning, utan minsta livstecken, så hoppade den till slut igång igen. Efter det har jag sett till att aldrig tömma batteriet helt. Låter det aldrig gå under 10%.

15. port513

port513 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Min telefon tvärdog efter en uppdatering och enda sättet att rädda den på var att installera ett nytt ROM i den, nu kör min CM7 med glitchar och allt ;)

Jag laddade nog min telefon i 24 timmar utan att jag kunde rädda den...

16. Trollar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skickade in telefonen till halebop och tydligen så täcktes det av garantin. Tog hela 12 dagar och den kommer imorgon.

Fick som svar från supporten: "Uppladdning av batteri. Uppdatering av SW. Funktionstest."
    Troligen anteckningar från reparatören. Har inte orkat ta reda på vad det är för speciella uppdateringar.

Det roliga var ju att när jag hade 20% batteri kvar så försvann allt under en kort stund, kan ju säkert fixas med en kalibrering av batteriet eller något.

17. Trollar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, lät den laddas ur, nu är jag tillbaka på samma ställe igen, ska pröva att ladda den under natten och se ifall den hoppar igång. Hoppas på det bästa.