Problem: Trassel med både samtalslogg och synk

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Callencos, 23 mar 2012.

1. Callencos

Callencos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skaffade för en månad sedan en Galaxy S2 och övergav min HTC. Jag är överlag mycket nöjd bortsett från några små detaljer men dessa kan man lära sig leva med :)
    Vad jag däremot INTE diggar är 2 olika saker. Dels att det är ett helskotta att synka (endast intresserad av outlook-kalender, foton och video). Jag har efter mycket om och men lyckats synka jobbkalendern men det kan ta upp emot 1 timme innan den är klar och alla andra program som jag använder under tiden blir hur sega som helst. Hemma kan jag inte ens få till synkningen över huvud taget. Får ett meddelande om att jag inte har tillstånd eller vad det står... Fattar ingenting.
    Att fråga Samsung-supportern är som att prata med en prao. Eller inte ens det, svaret är att Kies kommer att uppdateras någon gång i framtiden... Huhhh?

Mitt andra problem är samtalsloggen. Först blev jag riktigt irriterad att ALLT syndes i samtalsloggen, även alla sms. Detta lyckades jag hitta tips här i någon tråd att hämta appen Samsung Log Converter vilket fungerade perfekt. Fram tills nu... För efter att ha uppgraderat telefonen så fungerar inte appen längre och loggen ser för jäklig ut. Eller jo, jag kan välja bort alla sms när jag väl är inne i loggen men om jag går ur loggen och sedan in igen, så är den lika rörig igen. Den sparar liksom inte min inställning.
    Känner att det inte är så intressant att kontakta Sumsung no-support...

Jag är inte så jävulskt överteknisk så inga kryptiska svar tack :P. Men jag förstår nog rätt bra så hjälp tack!!

2. Callencos

Callencos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har några fina tips? Känns ju knas att tex loggfunktionen blir sämre efter en uppdatering, någon som har någon liten lurig väg att ta sig igenom?
    Håller på att synka med Kies just nu, 40% har den legat på konstant sedan starten för 40 minuter sedan :)