känns som att väldigt många butikssäljare inte vet vad de pratar om.
1: jag va inne på en 3 affär och ville få min iphone upplåst. och 3 olika säljare där påstod att det inte gick efter 12 månader utan det va efter 24 månader man kunde låsa upp. försökte förklara för de att de hade fel och påtalade oxå att deras kundtjänst sa även att 12 månader gällde för mig. men de gav sig inte och sa att de visste bättre och typ idiotförklarade sin egen kundtjänst. jag gick till en annan 3 affär och fick min iphone upplåst utan problem.
2: jag köpte en galaxy tab på telia som hade det standardfelet med oljeringar under skärmen. gick till 2 olika telia affärer och ville byta ut den på plats. det gick inte sa de utan jag va tvungen att lämna in den på lagning. försökte oxå förklara för de att det va ett standardfel och deras kundtjänst sa till mig att gå byt ut den i affären bara. men de gav sig inte ändå. gick till en tredje telia affär och fick en ny direkt.
3: skulle förlänga mitt abonnemang hos 3 för länge sen och plocka ut en desire. ringde kundtjänst och frågade om fri surf ingick. ja sa de. det kom ut ett nytt erbjudande med fri surf precis då. jag ville inte vänta nån extra dag på att mobilen skulle skickas till mig så jag gick till en butik. och där sa de att det inte alls ingick nån fri surf. fick ringa kundtjänst igen och de sa att det gör det visst. gick tillbaka till butik och de vägrar fortfarande. ringer kundtjänst igen på plats denna gången. och fick snacka med samma kille som innan. han började skratta och sa "be säljaren läsa om (kommer inte ihåg vad den hette) rabatten". sen fick jag min mobil och kunde gå därifrån.
Last edited: 12 mars 2012