Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

1. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, så om man beställer via tre direkt så finns möjligheten att man inte får ta del av erbjudandet, eller blir det så att man får telefonen med abonnemanget efter 22/4?
    Man kan inte be TPH att inte aktivera förrens sista dagen på dealen? Sitter nämligen redan på ett abonnemang, tänkte köra på det så länge som möjligt för att sedan beställa en slutfaktura.

2. GriZzm0

GriZzm0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Tre kommer aktivera det när du får mobilen om så önskas. Det är inte TPH som kontrolerar erbjudandet och ingen kan garantera att erbjudandet pågår t.o.m 22/4. Eftersom TPH inte kan garantera att erbjudandet finns kvar så måste dom aktivera abonnemanget direkt.

cdrw gillar detta.
  3. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, går det att ordna via hemsidan att abonnemanget aktiveras när telefonen skickas eller måste det göras via telefon/webbchat?

4. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Alla ni som säger att mobilen One X är låst om man köper från 3, hur vet ni det?

5. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Jag beställde one x från tph och min portering och abbonemanget kickade igång igår.
    Tycker det är bra att en månad av bindningstiden redan gått när telefonen kommer.
    Hittills har täckning och datahastighet varit lika bra eller bättre jämfört med mitt tidigare telia abb.

6. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Om den posten är genuin, så är det ju mer sannolikt att den kommer med beats. Fast jag snackade med en kille, som i sin tur hade haft kontakt med 3 operatörer i england och 1 i belgien, och alla hade sagt att det var samma som dom man får med, med HTC Rhyme. Och sen så säljer ju HTCs egna tillbehörssida såna, som HTC One X headset.
    Om det blir tour blir jag jäävligt glad! :)

7. GriZzm0

GriZzm0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Alla high-end mobiler från Tre är låsta vad jag vet.

8. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

one x bokad, gigidy gigidy!

9. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Min HTC Desire jag skaffade via dom för 2 år sedan var inte det dock var polarens X10 det. Kan dom låsa och branda dom gör dom förmodligen det.

10. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Fantastiskt, nu menar TPH att jag har fyllt i fel i min beställning och att det inte alls är en förlängning jag ska ha, utan en nytäckning hos 3 och ska därför betala 250kr. Inte för att 250kr är någon enorm summa, men har liksom planerat detta, vad jag antog ganska bra, med mitt nuvarande 3 abonnemang som tar slut sista mars. Nu behöver jag alltså betala 250 kr för att vara kvar som kund hos 3? Dessutom har det tagit dem 1 vecka att komma fram till detta så jag vet inte hur långt bak i kön jag har hamnat nu... Kanske hade varit smidigare att bara beställa från 3 direkt.

11. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 381
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Acbeställ och beställ om? Om du ändå hamnat längst bak igen har det bog inte så stor betydelse...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Så länge telefonen beställs från vårat lager så är den obrandad och olåst, vi kan också beställa den från 3s lager och då är den som 3 vill att den ska vara.

Kom in på chatten på måndag så ordnar vi till det.

13. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

Toni: Hur funkar ångerrätten? Jag menar är det när man hämtat ut den eller när posten fått den? Samt vad händer om man inte hämtar den överhuvudtaget??

14. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

jag orkar inte skriva det igen, du kan kolla tillbaka ett par sidor i tråden :)

EDIT: nu känner jag mig elak... ok sista gången jag upprepar det.

Ångerrätten börjar gälla från det att du mottagit produkten, dvs. telefonen.

Telefonen ligger hos posten i 14 dagar så om du inte hämtar ut den hävs köpet, har du använt abonnemanget så kan du bli ersättningsskyldig för trafiken.

Last edited: 17 mar 2012
    DiiM gillar detta.
  15. Jackie

Jackie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med andra ord, beställt genom er hemsida -> ert lager?

Vill helt enkelt vara säker, har läst om en del folk som varit tvungna att antingen ringa till THP eller chatta med dom om man ska få telefonen från erat lager.

16. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

Tack Toni! Jag frågar för att jag kommer hem den 23 april eventuellt senare, snackade med chatten om detta men jag vet inte om allt var klart för honom.
    Han sa nått om att ligg tiden ändras när den skickas?
    edit: jag letade faktiskt i tråden när du postade. :o)

17. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Hemsidan tar från vårat lager ja, om inte så skulle det stå att telefonen är 3-låst, som t.ex. iPhone.

Vi kan ändra liggetiden, alltså hur länge det finns på utlämnigsstället, för paketet om det skulle behövas. Så om du beställer nu och får reda på efter en vecka, efter att paketet kommit fram, att du inte hinner hämta ut det så kan vi förlänga liggetiden ett par veckor till.

Jackie gillar detta.
  18. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

Ok! Tar förhoppningsvis ett par veckor till innan One x skickas o så det e nog lugnt! :)

19. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Japp, bara du hör av dig till några dagar innan sista uthämtningsdag så ordnar en eventuell förläning om det skulle bheövas :)

20. Erknlssn

Erknlssn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det smidigt att teckna ab via TPH's över telefon eller chat (går det?)?

Har en butik i byn, men där var det noll koll på One X och på han jag pratade lät det inte som att den ens gick att beställa med tre's abb. Utan att det bara var telefonerna i lager.

Och jag är inte så sugen på en brandad/låst telefon. Dock har tre billigare drulleförsäkring.
    (Ska jag ha en så dyr telefon vill jag ha en försäkring så jag törs använda telefonen, annars blir jag så nojig :o )

The Phone House:
    Kan man få stort SIM till att börja med om man tecknar Tre total med One X för att senare få microSIM när telefonen kommer?