Tre Kontant - Frågor

Discussion in 'Tre & Hallon' started by Playstation, Jun 22, 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag använder oftast 5-8GB varje månad, så det har alldeles med att göra hur man använder mobilen och hur mycket man använder mobilen samt vad man vill kunna gör med den utan att känna sig begränsad. Jag skulle få panik om jag visste att jag bara hade 3GB att använda samt att det skulle börja kosta mer pengar efter det - även fast man får ett varnings SMS.

Sorry för lite OT! :)

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    aja. Jo, det är ju helt personligt hur mycket man använder. Men jag förstår inte hur folk kan använda så mycket datatrafik. dock så finns det till och med 5 GB på Comviq kontant

3. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag håller med dig... surfen är ju trots allt fritt hos 3. Men förstår inte varför man inte kan köpa till surfpaket som man kan göra på 3 abonnemang? Sedan 3 tog kål på sitt 3Fri kontant så har de minskat på allt som abonnemangen har tillgång till. Förstår inte riktigt varför man inte skulle kunna ha pakettjänster på ett kontantkort? 2GB är ju faktiskt en mumsbit som man surfa upp på ett dygn, och har alltid tyckt det varit dåligt av 3 att inte erbjuda påfyllning av surfen, eller åt minstånde erbjuda 5 eller 10GB om man fyller på med mer än 300kr.

Jag tror 3 har tänkt sig att kontantkorts användare skall använda sig utav både tjänsterna. Man skall ha KOntantkortet till att ringa med, men inte surfa. Behöver man surfa så bjuder man på relativt hyfsad fart. Men de vill också att man ha mobiltbredband, som då faktiskt ger riktigt bra erbjudande och bra med fart. De har nog tänkt sig att man skall ha mobiltbredband som komplement till sitt kontantkort. Annars hade de nog gjort något åt sitt kort. Tycker fortfarande det är synd att 3 inte gjort ett fastpris kontantkort t ex, liknande det telenor har.

Last edited: Jun 25, 2012
  4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Genom att använda mobilen som WiFi hotspot när jag inte är hemma eller har med mig mitt MBB, surf på kvällar framför TVn när jag inte orkar hämta datorn osv. Det går snabbt åt! Lägg till några YT videos på det så är du snart uppe i mer än 3GB.

Tyvärr är det ju samma sak där med deras XL paket, det börjar kosta pengar efter 5GB. Deras maxtaxa/dag är ju ett litet skämt tycker jag också, 100MB/dag för 6kr, sen börjar det kosta ännu mer..

Det fanns ju förut, tyvärr så verkar de som du säger försämra det mer och mer hela tiden. Tror att de vill ha fler som skaffar abonnemang - smart, men samtidigt lite tråkigt :)

5. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    hmm.. ok, jag använder Wi-Fi hemma. YT ser jag nästan bara på datorn så...