Tips: Tre och WiFi-samtal

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chucken, 22 jun 2016.

  1. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Nu funkar det att aktivera WiFi-samtal hos Tre for oss med 6P. Jag har inte hunnit testa hur det funkar ännu...
     
    jnsson gillar detta.
  2. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag är inte emot ny teknik. Men jag gillar inte detta med wifi samtal. Det är bra att det finns, men då ska det inte gå att aktivera som default. Man ska behöva välja det för aktuellt samtal, om man skulle vara riktigt offside utanför stan. Vill man ringa via WiFi så använd Skype. Min mening, Men jag är lite rädd att är det en "bonna håla" ute på landsbygden, med 20 invånare, så tror jag att Tre kanske inte hänvisar till wifi samtal, Men dom berättar att det finns samt att Tre då ser att folk använder det, och där med prioriterar dom inte att bygga ut mobilnätet i aktuellt område, Vild tanke som kom upp i mitt huvud bara :) Dessutom känner man sig inte lite överkörd som konsument att betala för ett mobilabonnemang, och även för ett bredbandsabonnemang, men samtalen ska gå via bredbandsabonnemanget.... :/
     
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    I många nya lägenheter är det så tjocka väggar att det kan vara svårt med mottagning även mitt i en storstad. Då tycker jag att det är en smidig lösning att kunna använda wifi istället för att behöva stå vid ett fönster för att kunna ringa ;)
    Men det är klart hade ALLA haft skype så hade ju problemet redan vart löst ;)
     
    ruva och jnsson gillar detta.