Fråga: Tre:s "Brandning" av One X - Vad innebär det egentligen

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Hasse, 24 mar 2012.

1. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Var nog inte tillräckligt tydlig i mitt förra inlägg. :)

Har HTC plockat bort funktionen som tillåter en att inaktivera systemappar i ICS med Sense 3.6 som släpptes OTA för några veckor sedan, den som Tre-kunder ännu inte har fått ta del av?

2. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vilka lurar är det du haft ?

Min HTC Desire var iaf obrandad och jag tror den är olåst oxå men polarens SE X10 var låst iaf. Båda via 3 för ca 2 år sedan.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo hur det är med en standard HTC-rom måste du fråga någon annan... jag kör bara hemkokta befriade välsmakande varianter, kryddade precis som jag vill ha anrättningen...;)

Sen vet jag inte vad "cammen3" har fått det ifrån att Tre släppt ICS ??

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=63561&page=16

???

4. Ronkan

Ronkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

omnia desire och galaxy 1

och bara att lägga in andra roms tex custom roms så slipper man tres brandning eller uppdateringar om det nu skulle vara sånt på den... ser inga som helst käppar i hjulet

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 443
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Pratade om SGS2, kanske lite otydligt. Men det visade iaf att det hänger till en relativt stor del på tillverkaren som ska skicka ut den - det kan ta några dagar/någon vecka från det att 3 skickat in den :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag ser en "käpp i hjulet" som egentligen är en stock....:P

Den stora massan verkar inte kunna läsa, förstå samt följa en manual... de letar efter en knapp som man bara klickar på.. det blir bara kaos...:P

Dörför är det bättre att försöka förmå Tre att ta bort junket eller avstå från Tre... !

7. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du betalt för att snacka skit om Tre eller plun?^
    Förstår inte varför du ödslar så mycket energi på att tjata om hur bra Telenor är och hur dålig Tre är. Jisses

8. sw33troll

sw33troll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En kund som är missnöjd med sin operatör verkar bygga upp en enorm frustration mot denne har jag sett i många fall. Dock har alla som jag sett denna frustration hos haft Telenor som operatör, så jag förstår inte riktigt var kärleken till denna operatör och aversionen mot tre kommer ifrån. Jag hoppas att vi som tecknat tre blir nöjda med abonnemangen vare sig vi valt brandade eller obrandade telefoner! :)

9. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Gillar inte heller brandning, men skulle knappast avstå från en operatör bara för det. Även om det påverkar mitt val. Skulle knappast ta ett 50% dyrare Telenorabonnemang bara för att jag inte gillar brandningen ;)

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

1. Ren principfråga

2. För att slippa "gnölnissarna" som ojjar sig och förstör varenda tråd med sina Tre-trubbel.

3. Sen var jag faktiskt in i Telenor-butiken i stan idag och hade en intressant diskussion om 345:- erbjudandet och framtiden....blir spännande att följa hur det går....;)

11. Deadman666

Deadman666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

tres brandning av one-X

Tyvärr har jag en sensation brandad till 3 varje uppdate så får jag nya appar från 3 har dubbla o trippla. Försöker jag installera andra appar så räcker inte ramminnet till. Har ringt 3 o dom hävdar att ett total återställning ska ta bort de flesta av dom dubbla o trippla appar.Skitsnack hjälper inget o inte fan vill jag lämna den till ANOVA har haft så jävla mycket strul med dom.Vet att det är off-topic men kunde inte låta bli

12. Ronkan

Ronkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

skit i tres rom då å lägg in en annan så är problemet löst

13. Deadman666

Deadman666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tres brandning av One-x

Ja,jag fick hjälp av en annan en medlem o jag har har bara tillgång till 2 datorer.programmet man ska använda .1:a punkten där man ska få fram H-boot funkar inte den bara flaschar till på båda datorerna sen händer det inget o jag har provat allt.Grymt besviken på dessa "romprogram o allt annat"

14. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 443
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    2. Jag läser hellre om deras eventuela problem än om din smutskastning på alla operatörer utom Telenor - börjar bli jobbigt att se samma sak i nästan varje tråd. Dessutom - om 3 var så dåliga som du beskriver dem, varför har de vunnit mobils täckningstest 5 år i rad? Varför finns de kvar på marknaden om de är så dåliga? Varför blir folk kunder hos 3 och stannar kvar efter bindningstiden om de är så dåliga?

3. Vad trevligt att du hittade nån du kunde snacka skit med som jobbar för Telenor också - kanske ska du börja gå dit oftare istället för att posta alla dina åsikter om hur bra telenor och hur dåliga alla andra är här?
    --
    Gällande brandingen så tycker jag att det är bra att man kan få den olåst och obrandad garanterat via The Phone House - det viktigaste för mig är egentligen att den inte är operatöralåst, brandingen går att leva med :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

15. Ronkan

Ronkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

det förstår jag men borde finnas en lösning på det hela...

är själv inte insatt hur det funkar med htc utan bara lekt med romar på samsung lurar men man lär väl börja läsa på nu när man får one X snart

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jovisst är det OT !

Gå hit och andas djupt 10 gånger och läs........

https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=141

Efter att du gjort ditt bästa för att läsa på så fråga.... pallar man inte med att läsa på så ska man inte roota eller köpa en Tre-lur.

Samma "jidder" om och om igen kring Tre's junk som då många vill bli av med ! :P

17. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Otroligt att man kan lyckas bli irriterad över en användare på ett forum. Bra jobbat, det är nog första gången någon lyckats med det!.

Jag beklagar att du hade bindningstid kvar hos Telenor, så att du inte kunde ta del av Tele2 eller Tre:s erbjudande.

18. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    ...och där la ni av med pajkastningen, det hör hemma hos sweclockers, inte här.

SkateBlind, estiswe och sw33troll gillar detta.
  19. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Håller helt med föregående talare. Alla gillar vi olika saker och nu har vi förstått vem som gillar vilken operatör så då kan vi väl släppa det? Det viktiga är ju faktist att alla som skriver här ändå har en sak gemensamt, HOXen!

Så, för att ha något att diskutera kring i väntan på lurarna, vilka egenskaper med HOX:en ser ni mest fram emot? Själv tycker jag kameran ska bli intressant att testa! De har ju promotat den rätt mkt och det ska bli skoj att se om det ör någoä större skillnad mot min sgs jag har i dagsläget :-)

20. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo som ett konstruktivt förslag så bör Tre-kunder som nu är osäkra på vad en "branding" innebär snarast fråga om detta på Tre's-Facebook sida.

http://sv-se.facebook.com/3Sverige

Ju fler desto bättre ! SKRIV !

Själv kommer jag att bokmärka tråden för framtida referens om någon klagar över sitt bittra öde att inte få en uppdatering direkt..eller andra specifika Tre-bekymmer..;)

EOD..