Tre:s N20/N20 Ultra med CSC "EUX" som inte fungerar med Samsung Pay

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av bernard, 24 aug 2020.

  1. vurna

    vurna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ringde till Tre's kundtjänst och pratade med en kille som hade hört talas om detta problem (lät lovande).
    Han ville i sin tur ringa till Samsung för att kolla hur man ska göra med detta medans jag väntade.
    Efter ett tag blev jag omkopplad till en ny kö, väntade 30 och kom fram till ej tjej som sa hej för att sekunden senare bli omkopplad igen till ett talsvar som undrade hur nöjd jag var med supporten hos Samsung. (DOH!)

    Så jag fick helt enkelt ringa upp Tre igen och när jag kom fram fick jag prata med en annan person, denna verkade inte förstå problemet utan hänvisade mig till Samsung. Hen hörde bara förköpserbjudande och sa att all support angående erbjudande ligger hos Samsung. Så nu har jag ringt numret till Samsung hon gav mig, får se om de svarar tillslut.

    To be continued.. :)
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Gnisslade tänder redan halvvägs in i rapporten - vilken röra o_O
     
    EricG gillar detta.
  3. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Tänk på att du inte ingått avtal med Samsung utan med tre. Tre är skyldiga att hjälpa dig.
     
    niclasc, jnsson och bernard gillar detta.
  4. fracturedbody

    fracturedbody Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10 Lite
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Platta:
    iPad Pro 2018
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch Active
    Pratade med Tre’s kundtjänst för ett par timmar sedan. Valde att prata med den tekniska supporten och kom fram till en kille som verkade känna till CSC-problemet. Han sa att de hade haft ”några” som har ringt in under dagen med samma bekymmer. Han lät mig vänta kvar medan han kollade ”hur man bäst skulle hantera saken”, sedan kom han tillbaka och det var ingen tvekan om att jag skulle få byta telefon. Han sa också något snabbt om att de skulle dubbelkontrollera ersättaren innan den gick iväg.

    Blev därefter kopplad till reclaim-avdelningen som också kände till ”att en del fått felaktiga telefoner” och jag skall få en ny lur skickad till mig med medföljande retursedel för den ”gamla”.

    Lite övrig info som framkom är att både den bronsfärgade och den svarta modellen är slut i lager hos Tre. De har inget datum på när den svarta kommer in, däremot får de en leverans av bronsfärgade enheter denna veckan. De har först idag blivit medvetna om hela CSC-problemet och har inte bestämt ännu hur de skall hantera det i förhållande till förbokningserbjudandet, men de tvekade inte att ta på sig ansvaret för det hela och menade att de naturligtvis skulle se till att man fick ta del av erbjudandet om det mot förmodan skulle bli så att man inte hinner få en fungerande N20U innan den 4:e september.
     
    ipscdude, Azguz och bernard gillar detta.
  5. ipscdude

    ipscdude Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy note 9
    Efter samtal med 3 så var dom medvetna om vad som hänt. Ny lur ska skickas ut när den kommit in i lager. Antagligen under v36 för den svarta.

    Dom lovade även att erbjudandet om buds skulle gälla när man fått nya telefon.
     
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    När jag slår in den så får jag varken NEE eller EUX? Det står N986BOXM1ATH3, bör jag vara orolig?
     
  7. vurna

    vurna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fortsättning på ovan

    Kön till Samsung var nära precis 2 timmar. Tjenen i telefon kunde bekräfta att min N20 inte var registrerad som svensk med den tekniska information som hon bad mig läsa upp på telefonen.
    Hon ville jag skulle prova ett par åtgjärder så som att ta ut sim-korten och sätta i det, samt byta plats på det också vänta några timmar.
    Hon loggade samtalet (sa hon) och bad mig återkomma på morgonen idag med besked om det hade funkat eller inte för mig.

    Imorse ringde jag upp Samsung igen (endast 30 minuter kö) och personen jag pratade med och förklarade allt på nytt sa att jo något verkar ju vara fel men det är inget som Samsung kan bistå med utan du måste vända dig till Tre med detta.

    Så nytt samtal till Tre igen, denna gång sa teknikern till mig att för att komma till rätta med detta måste jag nog göra en reklamation/retur på telefonen. Hon koppla över mig till retur/reklamations avdelning. Jag förklarade så gott jag kunde där vad som problemet är men då visar det sig att just retur / reklamation kanske inte är rätt väg att gå för detta felet.
    Så just nu utreder han och skulle maila mig med en uppdatering när han vet mer.
    Om det är många som har detta problem med sida lurar så vill de väl ha en och samma lösning för alla för ha en bra fungerande process.

    Håller tummarna för posetiv återkoppling. :)
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Puttesson, Timpppa, Hatsune Miku och 3 andra gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  10. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag blev precis uppringd av en person från tre. Det kommer inte gå att lösa genom att skicka en ny telefon. De ha ren enhet nu som har kontakt med Samsung och de för dialog om hur de ska lösa det här.

    De skulle återkomma när de har en lösning och det lät mer som att man blev kontaktat nästa vecka. De håller på och ringer runt till er alla nu och meddelar detta lät det som.

    Som det lät är typ alla drabbade. Vilken shitshow.

    Edit: Tycker sund om de som ringer runt, så var snäll mot dem :P
     
    Hatsune Miku, bernard och Taskman gillar detta.
  11. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    De verkar ju i alla fall vilja lösa det åt oss. Bör ju inte bli bökigt som jag läst om för andra som köpt från mindre sidor.

    Det lutar ju åt att vi inte kommer få nya. Fast en på Samsung sa till mig att det är ju inte bara detta utan det är annat också som inte löses med en flashning. Så det känns ju som om tre får inga ett avtal med Samsung och skicka nya.
     
    bernard gillar detta.
  12. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Spännande!
     
    bernard gillar detta.
  13. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    En riktigt duktig kille på tre ringde mig nu. Nu har de en lösning. Samsung kommer skicka ut en update via fjärr till alla våra telefoner. Den ska, enligt uppgift, rulla ut ikväll. Så var beredd på en update ikväll.

    Sen ska jag stoltsera med att det är jag som var den första att informera dem om detta och drog igång bollen, höhö
     
    Hatsune Miku, R3b0rn, svenix och 4 andra gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mycket snyggt jobbat @Azguz@Azguz :) Kul att de kan lösa det med en uppdatering, så ni slipper vara utan era telefoner.
     
  15. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag är väldigt tacksam @Azguz@Azguz! Bra nystat!
     
    bernard gillar detta.
  16. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Låter riktigt bra och hoppas det fungerar efter ikväll. Lite ära ska du självklart ha.
    Väntar med spänning på uppdatering. Verkar, än så länge, som 3 har skött det hela bättre än Tele2/Comviq med deras förbokningar ;)
     
  17. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Det rullade ut nu
     

    Bifogade filer:

    Taskman, Hatsune Miku, R3b0rn och 2 andra gillar detta.
  18. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    En mass ändrades dock på telefonen.. Kommer in i membersappen numera och ser erbjudandet, men säger fel postnummer. Står fel land och region på samsung account men fattar inte hur jag ändrar det för går inte att ändra när man går in.
     
    R3b0rn gillar detta.
  19. Azguz

    Azguz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Någon som vet hur man ändrar land/region i samsung account? Nu står det storbritanien och nordirland. Försökt logga in överallt men det är utgråat och man kan inte ändra.
     
  20. hoffarn

    hoffarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar även för mig nu. Stort tack för ditt slit! Uppskattas verkligen då man själv inte är nåt stort fan av att prata i telefon :)

    Kommer in i membersappen nu men har inte kvittot här just nu, men ska försöka sen.