Läste nyss DI artikeln, en sak kan vi vara säkra.. det här är lockpriser för att roffa åt sig kunder från andra sidan. Ingen ut av operatörerna inklusive Tre själva påpekar att det här är inget pris som man kan förvänta sig i längden. Med det i tanke så tycker jag ändå att det är starkt av Telenor och Telia att stå emot trycket, de litar helt enkellt på att de har tillräckligt bra kvalite på sina tjänster/produkter som står emot priset.
För let's face it, om Tre inte lever upp till de förväntningar du har så är du åter hos Telenor eller telia igen. Priset betyder inte så mycket om man inte har täckning eller att tjänsten inte är tillfredställande.
Nu säger jag inte att tre har dålig täckning, men lite allmänt ger hela den här karusellen en bild av att det ena är ett lågpris operatör som vill sno kunder från det andra där alla kunder finns.
Having said that, jag funder själv på att teckna ett sådant här abonemang hos Tre eller Tele2, mest tele2 om de inkluderar One x. Om jag inte använder det som mobil så kan jag iaf ha det som fast telefoni hemma
. One-x kontant kostar väl runt 6k när det släpps, så är abonemanget kasst så har jag bara förlorat 2k på hela affären
.
Last edited: 10 mars 2012