Nu är jag rätt övertygad om att många har dåliga erfarenheter av många mobiloperatörer, kanske just för att det inte är en lika "enkel" tjänst som att leverera el eller bankkonto exempelvis, utan är riktigt komplext.
Själv har jag riktigt dålig erfarenhet av 3 men tänker inte dra upp det här, när det gäller
Tele2 så har väl kanske runt 80% jag känner de som operatör och har aldrig vad jag vet inte haft några direkt problem med de. Spontant skulle jag säga att
Tele2 och Telia har de trognaste kunderna, det är min uppfattning i alla fall. Typ halva min släkt har haft
Tele2 som leverantör sedan, ja, GSM-telefoner blev populära?
Så vet inte riktigt om teorin stämmer, saken är väl bara den att
Tele2 har som sin image att vara "cheap" även om det kanske inte får så stor inverkan och de inte alltid faktiskt är billigast, beroende på ens behov, vad man vill ha osv.
Jag tror mera det på något sätt, troligen på marknadsavdelningen, blev så att man ser detta som en symbolgrej och inte just vill ha att
Tre är billigast och marknadsför detta så stort... Det är min personliga analys av det hela.
Sedan angående hastigheten så är det så olika grejer, själv på mobilen är jag nöjd om jag får ut över 200kbits i alla fall, då kan jag använda den för det mesta jag vill tror jag utan problem. Sedan är väl hastigheten alltid "upp till" och när det gäller mobil data är det ingen operatör som - över 3G-nätet vill säga (4G är det annorlunda med) - garanterar någon hastighet.
Click to expand...