Fast samtidigt så är det ett smart drag med WiFi-samtal från 3, då slipper dem lägga fokus på å bygga ut 3G & 4G näten... som nu kan ju en 3kund åka snålskjuts på t.ex en Teliakund som är snäll å aktiverar mobil hotspot.
Jaja, jag hinner nog inte testa denna funktion då mitt avtal snart löper ut hos 3 å jag redan har flyttat alla nummer från 3. Denna funktion har jag efterfrågat för länge sedan hos 3 då jag fortfarande främst använde 3 och saknade täckning på många platser, platser jag idag har täckning på med Telia, både 2G, 3G & 4G i Gävle bland annat, 3 saknar fortfarande täckning i källaren hos "päronen", fungerar mkt bra med Telia
Ja, alla operatörer fungerar olika bra för alla, men 3 har förlorat en bra betalande kund iaf i.o.m detta med täckningen och att de inte lyssnat, hade bara nätchefen Maria tagit tag i detta när jag påpekade denna möjlighet till WiFi-samtal så hade jag kanske varit kvar som kund idag, nu vill jag bara bort så fort som möjligt, Telia har fattat att folk vill ha täckning :-)
(Och använda mobilen utomlands till samma pris som hemma).
Click to expand...