Samma har hänt mig. Jag öppnar numera Alarm genom den inbyggda alarm-applikationen. Öppnade tidigare från min clockapp, vet dock inte om det var det som orsakade.
Menar du det problemet jag o några andra har? Vet inte riktigt vad du menar med alarmapplikationen, jag kan inte hitta ngn sådan...
Verkar som att byta ringsignal hjälper, iaf de två morgnarna jag testat. Men man vill ju kunna bestämma ringsignalen själv...
Då var det dags igen, klockan ringde aldrig trots att den var bockad och alarmsymbolen syntes uppe i statusfältet. De enda apps jag installerat sedan det fungerade är Eniro's samt uppdaterat Spotify
Mitt larm var helt mysko i morse! Hade telefonen på ljudlös och tycker du självklart att larmet ska ringa ändå! Jag vaknade som tur var före telefonen och märkte sen att telefonen började lysa när larmet skulle gå, fast ingen signal! Jag snoozade och 10min senare hoppade larmet igång med att lysa, vibrera och låta, och telefonen stod fortfarande på ljudlös. Ge mig en larmklocka som går att lita på tack!
Det ser ut som att det är mest folk med Hero som har det problemet. Använder den någon special-app för larm eller är det standard-appen?
Samma problem och ja viloläge låter inte helt orimligt, vaknade 5 min efter att alarmet skulle satt igång, så fort jag trycker för att låsa upp skärmen fattar den att den skulle ringt.. och börjar ringa med signal och alltihopa..
Heron har en egen väckarklocka app, hur mycket av den som är baserad på den i Android vet jag inte. Har iofs aldrig haft problem med varken den eller original appen nu när jag kör en vanilla rom.
Har också vid ett tillfälle haft problem med alarmet på min tattoo. Hade ställt alarmet men vaknade innan och gick upp, satt och väntade på att sambon skulle vakna av alarmet men inget hände, gick in och kollade men den verkade inte ha gått igång. Ställde om alarmet att det skulle larma 5 minuter senare. Vid tidpunkten så lyste telefonen upp och där kom nåt fel meddelande, men ingen vibration eller signal. Startade om telefonen och sen funkade det och har gjort sedan dess, men man är ju lika fundersam varje gång man skall jobba förmiddag om larmet skall gå igång eller inte.
Det har hänt en gång att den inte ringde för mig.. Man blir ju lite arg att en telefon för 5000 kr inte äns klarar av att fungera som en pålitlig väckar klocka !
Jag har använt min Hero som väckarklocka varje vardag sedan jag köpte den i december och den har i alla fall fungerat som den ska hela tiden, förutom en morgon. Detta berodde dock på att jag då installerat en task killer som tog kål på alarm-appen. Efter att jag kopplade bort den automatiserade task killern har den återigen fungerat felfritt varje gång.
Jag blir trött av att alltid fastna med något nytt projekt på telefonen. Igår natt var det Launcher Dock. Skall gå och lägga mig NU så jag har tid att pilla Mitt alarm har alltid fungerat.
Jag lyfter den här tråden igen. Min Hero funkar alldeles utmärkt och alarmet ringer snällt varje morgon, värre är det med makens Hero. Den ringer endast de dagar den själv har lust, dvs ibland ringer den och väcker honom precis som önskat och ibland ringer den först när han han "väcker" telefonen, genom att trycka igång den. Han har väldigt få appar installerade och absolut ingen taskkiller. Först började problemet med originalklockan, så vi installerade Kaloer clock och det verkade hjälpa ett tag, men tyvärr inte längre. Någon som har löst ett liknande problem själva eller som möjligen kan veta hur vi kan lösa det?
Tyvärr verkar detta problem även finnas hos Legend telefoner https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9292
Har endast haft problem med alarm när jag haft taskkiller program installerad nu har jag inget och allt funkar felfritt
För mig verkar det som om larmet fungerar felfritt om jag har laddaren i när det ska ringa. Annars verkar det fungera lite när det vill...