Trött på Telia som skickar för höga mobilräkningar!

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Mint, 19 nov 2012.

  1. Mint

    Mint Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    537
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hej! Har Telias Flex Mellan och tog en galaxy s2 med det abbonemanget! Allt skulle kosta mig 399 kr i månaden utan några andra avgifter!

    Har haft det i ca ett halvår nu! Och Nästan varje månad har telia skickat mig för höga månadskostnader! Jag har ringt till dom varje gång och sagt att det är fel och dom håller med, Så dom säger att dom ska ändra det till nästa räkning som kommer,

    Men det gör dom inte utan det bara fortsätter komma för höga räkningar!

    Finns det nån chans att man kan avsluta abbonemanget hos telia på grund av alla dessa fel? Man blir ju riktigt TRÖTT på det!!
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du påtalat att det varit ett upprepat problem för dig och att du vill reklamera abonnemanget pga det, för Telia?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tyvärr tar inte operatörerna emot reklamationer via chatt utan hänvisar oftast till att ringa in. Mail är ibland samma sak.

    Jag skulle istället rekommendera att man spelar in samtalet till kundtjänsten. Annars är sidan du, Plun, länkade ickså fylld med bra info!

    Annars så finns ju också den klassiska snigel-post metoden :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag föredrar själv den metoden men jag har själv noterat att det i diverse chatar så svaras det så att det kan vara användningsbart för en bevisföring av något slag. Jag vet inte hur strikta Telia är ?

    Jag rekommenderar sedan att man INTE spelar in för det leder oftast bara till onödigt tjafs.

    Telekområdgivarna är då den rekommenderade vägen att gå av Konsumentverket och PTS och det skrivna brevet är överlägset som reklamation.

    Exakt hur Telia vill ha en skrifligt reklamation står nog någonstans på deras websida men det är jag för lat för att leta rätt på. :P
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Så, här är vad Telia skriver på sin hemsida:

    "Om du tycker att vi i något avseende misslyckats med att fullfölja våra åtaganden eller levererat en produkt eller tjänst som inte uppfyller dina förväntningar finns självfallet möjligheten att reklamera detta. Reklamation gör du enklast genom att kontakta vår kundtjänst. Tänk på att allmänna synpunkter på Telia som företag, vårt utbud eller prissättning inte är en reklamation. Vi tar givetvis tacksamt emot dina synpunkter och förbättringsförslag via formuläret Tyck om Telia.

    Om du inte skulle vara nöjd med hur vi hanterat ett ärende för dig, kan du välja Om du inte är nöjd under Kontakta Telia via e-post, så svarar vi så snart vi kan."

    Nu får jag hoppas att du, TS, tillsammans med Telia lyckas lösa det problem du har - på något sätt :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men om du läst och förstått TS första inlägg så har det inte fungerat och då följer man genast Telekområdgivarnas superba råd. o_O
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag antar att TS inte testat det sistnämnda som jag skrev, vilket man kan börja med att testa för att se vart det leder.

    "Om du inte skulle vara nöjd med hur vi hanterat ett ärende för dig, kan du välja Om du inte är nöjd under Kontakta Telia via e-post, så svarar vi så snart vi kan."

    Telekområdgivarnas råd är också bra, som jag sa tidigare.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo och det viktigaste faktumet är att alla operatörer hatar att bli tvungen att svara skrifligt för det är juridiskt bindande samt tar en massa tid. Oftast är det också en speciell reklamationsavdelning som kopplas in och då tickar deras timtaxa på ännu fortare.:money:

    Ärenden brukar vara mycket snabbt lösta om man gör det skrifligt.