Troligen totalt brickad NoName-platta, vad kan man hitta på?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av slaskish, 2 feb 2020.

  1. slaskish

    slaskish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2014
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC
    ROM:
    Android 10
    Info:
    MIUI Global 12.0.8
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    UMIDIGI Plus E
    ROM:
    Standard
    Info:
    Feta spec för bra peng på sin tid!
    Platta:
    Lenovo TB2-X30F
    ROM:
    Lineage OS 14
    Info:
    Gammal HW. Funkar bra men segt
    Platta 2:
    Huawei T5 10,1", 4/64Gb
    ROM:
    Standard
    Info:
    Olycka även här, reservd. på g!
    Övrigt:
    scrcpy till en tele utan skärm
    Raspberrys, blandat i Hyper-V
    Tjena,
    för ett tag sedan kan man väl säga att jag spontanköpte en billig No-name platta från Kina med vad jag självklart visste var sjukt fejkade specifikationer, men tänkte att den kanske kan duga åt grabben att kolla på youtube på om man åker i bilen långt och så..

    Pillig som jag är kunde jag ju inte bara ha kvar deras egensnickrade Android 9 (det var KitKat) för vem vet vad som finns där.

    Lyckades tillslut få den rootad men råkade nog sabba den helt sen.. Frågan är om man kan göra nåt kul med det som är kvar? Touch-skärmen på 10" funkar ju klockrent till exempel.. eller kan man lyckas få den att boota på SD-kort eller nåt? Flashade pre bootloadern och där gick det snett...

    är ett ZH960-mobo, 1Gb ram, 2 SIM och ett microSD. Allting professionellt och korrekt installerat såklart (jag har bara tagit bort några små plåtbitar för att kunna läsa vad det är).

    Kameran funkar och såg ut att vara samma kontakt som till pie men... den är skitdålig ändå.

    Vad skulle du gjort? är mest intresserad av nån användning av skärmen

    china.jpg zh960.jpg