Tror ni att Desire HD kommer sälja bättre än lillebror Desire?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Peer2peer, 4 okt 2010.

  1. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Två enkla frågor!

    Tror ni att Desire HD kommer sälja bättre än lillebror Desire?

    Vad tror ni om Desire Z?

    Prata på gott folk!
     
  2. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nä det tror jag inte, DesireHD är lite för extrem. Ett ganska högt pris och en lite för stor telefon = bara geeks köper den. Om andra icke-geekiga ska lägga så mycket pengar för en telefon blir det en iPhone4.
     
  3. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Njo kanske de men Desire säljer ju ganska bra eller hur?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Sett till hur de två lurarna ligger på Prisjakt och Pricerunner, så verkar det som att Desire HD har övertaget. Frågan är hur representativt detta är för vad folk köper i stort.
     
  5. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    jag tror inte att Desire HD kommer sälja mer. Den är för stor för dem flesta. De flesta jag känner tycker att vanliga Desire och iPhone är i största laget. Själv skulle jag gärna ha en HD men nu är jag med vanliga Desire och det ett tag till. Tror som sagts tidigare att det främst är geekar som jag och de som ska ha "det allra bästa" som främst vill köpa HD'n. Dem så kallade "Early Adopters" på marknadsföringsspråk :)
     
  6. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag tror ingen tycker att en 3,5 tums skärm är för stor o_O
     
  7. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns många, även om du inte kan tänka dig att 3,5" är för stort så är du inte ensam om att ha en åsikt här i världen.
     
  8. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    men herregud o_O Miss PMS idag va?
     
  9. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du får gärna kalla mig vad du vill, men efter att ha följt den här delen av forumet så står jag skeptisk till allt du skriver och säger. Du är en stor fanboi som inte verkar kunna acceptera att andra tycker olika och slänger ur dig saker från höger till vänster.

    Kan ge dig några exempel:
    "Hur i helvete kan man vara så dum och tro att man inte får med någon laddare när man köper en ny mobil!!?"
    Till någon stackare som undrade vart man kunde få tag på en HTC laddare, kan poängtera att detta var det första du slängde ur dig i tråden.

    Dina argument om att "Apple säljer skit, apple gör inga bra telefoner, iPhone är dynga, Apple säljer datorer man skit i och tar en massa betalt.. etc etc.". Vissa tycker inte om det Apple gör, fullt förståeligt. Vi alla tycker olika. iPhone är inte skit, Mac är inte skit. Men det passar inte alla, och då är det bättre du argumenterar varför du inte tycker om det, eller vad som är bättre med t.ex Android kontra iOS. Men ditt barnsliga beteende lutar mer åt fanboi hållet.

    Jag kommer ihåg när swedroid lanserades, hövliga argument, ingen skitsnack eller pajkastning. Väl förda argument varför man tyckte om android kontra iOS, och vad man inte tyckte om/kunde förbättras. Jag antar att snittåldern var åt det högre hållet på den tiden.

    Jag saknar den tiden.
     
  10. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är åldersnojja som gäller nu eller?

    Måste dock ge dig en applåd för att kunna förvandla mina argument mot Apple. Jag sa bara att jag gillar inte deras koncept att de säljer på design.
    Och att det inte fanns någonting bra med Iphone.

    Sen förstår jag inte de där om att "folk är olika". Jag har inte sagt att folk är lika o_O. Säger bara att Apple prylar är skit. Jag har aldrig sagt att de jag säger ska alla hålla med om? Som sagt jag tycker som jag vill och yttrar mig så mycket jag vill.

    Otroligt va folk kan ta åt sig.

    Låter som vi har en riktig Stevie fanboi här asså..

    Btw. Om någon frågar vart man kan köpa en laddare till sin mobil som man har beställt så är man riktigt dum. Och nu gjorde inte han de, han förklarade senare i tråden att han skulle till England.
     
  11. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och du herr Peer2Peet är otroligt dum att tro börja peka finger åt folk utan att tänka ens tanken själv att han kanske vill ha en extra laddare, eller köper telefonen utomlands. Det första du gjorde var att klanka ner på personen, utan att ens fråga vad han skulle med en laddare till. Normalt beteende?

    Du säger argument som att Apple säljer skitprodukter som bara ser bra ut, att de är värdelösa, men du säger aldrig vad som är dåligt med telefonen? iPhone har många brister, men så har även Android. Men jag antar att du tycker 1miljon av svenska folket är idioter och dumma i huvudet för att dom köper en iPhone (Det är ju en värdelös telefon och bara skit enligt dig, och med dina föregående resonemang så borde ju dessa iPhone användare vara idioter). Själv föredrar jag Android. Öppenheten, möjligheten att ändra det till just det du vill, det tilltalar mig mer.

    Och ja, vi har märkt att du säger vad du tycker och slänger ur dig ord här och var. Någon som tyckte att Desire HDn var lite stor och kanske inte skulle få plats i fickan. Då var det fel på de små jeansen han använde! För den kan ju omöjligen vara för stor för någon, den är ju perfekt för dig! Ytterligare ett fall där någon tycker annorlunda än dig.

    Yepp, jag är en total Apple fanboi! Kör android och PC, äger dock en Mac då OSX är bra mycket användarvänligt än t.ex Win7 i mitt tycke när det kommer till dagligt användande.

    Åldersnoja? Oh ja, jag är 90-talist och skäms mest över att folk i min ålder (Och äldre) måste säga att någonting är skit och blajja för att dom själva inte tycker om det. Antar att det är svårt att uttrycka sig varför man tycker det, för då kan det ju hända att man får argumentera. Och det kan ju vara farligt, eller hur?
     
  12. Zawaq

    Zawaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Peer2peer och Elinsa, ni har kommit en bit ifrån ämnet. Det finns en utmärkt PM-funktion om ni vill fortsätta diskutera alt. starta en ny tråd i lämplig kategori.

    OnT: Jag tror inte att Desire HD kommer att sälja bättre än Desire. Varför? Lite för stor, lite för dyr och sedan finns SGS som delvis delar samma målgrupp.
     
  13. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så du tycker du är bättre än alla andra då eller? Känner du dig överlägsen nu för du skriver så coolt på ett forum?

    Btw grattis du har tagit reda på 3 saker jag har sagt av minna 80+ inlägg. Grymt effektivt att spendera din måndags kväll. Du är fan sorglig :(

    Antar att jag får be om ursäkt, trodde folk kunde ta kritik, visserligen var den inte riktad mot dig men tydligen tar du åt dig ändå.
     
    Last edited: 5 okt 2010
  14. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ah jo de är sant. Men Htc HD7 kommer ju snart, en kopia på Ace :ehm:
     
  15. Elinsa

    Elinsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dina inlägg tog jag direkt ur huvudet. Det är inte så svårt att komma ihåg när en person gång på gång gör bort sig.

    Överlägsen? Inte det minsta. Jag försöker bara föra en diskussion med dig, och få dig till att förstå att folk kan tycka olika. Men du blev tydligen helt nojjig över det faktum att någon påpekade att du uttalar dig konstigt om saker och personer.

    On topic;
    Kvantitetmässigt tror jag inte den kommer sälja lika mycket som Desiren.
    Trendmässigt kommer det vara ett stort sug i början. Har på känn att vissa SGS användare har börjat tappa humöret på Samsung som skjuter upp Froyo gång på gång och börjar oroa sig om framtida uppdateringar. Och i dagsläget så är det bara Desire HD som ligger i en snarlik prestandaklass.

    Personligen så tror jag att storleken på Desire HDn talar lite emot den för att få en bredd köpgrupp. Men det återstår att se vad marknaden säger när den väl släpps.
     
  16. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Htc HD7 har ju också 4,3" Det verkar bara komma fler och fler lurar med stora skärmar i och med att de krymper den döda ytan blir den några millimeter mindre.
     
  17. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Åh, internet-rage, det var tider det. Då man trollade och hetsade på forums.


    Aja. Som alla påstått tidigare i tråden, kommer inte sälja mer pga storleken och priset.
     
  18. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Anledningen till att 1miljon svenskar har iphone är i och för sig för att de är hjärntvättade. Apple har så jävla bra marknadsföring att de kan få en telefon som endast består av några färglada ikoner till att verka revolutionerande. Tråkigare (och lättare UI att göra) UI finns inte. Det går inte att göra ett piss med iphone, inte anpassa den ett dugg. Detta är även dess styrka, eftersom det inte går att göra något på den så kan inget bli fel, vilket passar perfekt till teknikhandikappade pensionärer. Det sjuka är att ungdomar springer runt med den... Men kan dock hålla med om att iphones (utom 2g) är jävligt snygga och ser lyxiga ut.
     
  19. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag tvivlar på att Desire HD kommer sälja mer. Inte för att den är för stor eller för extrem eller så utan på grund av att konkurrensen är större nu än då Desire kom. Desire hade bara Nexus One, Motorola Milestone och Acer Liquid att konkurrera med sett till hårdvaran (och egentligen inte ens Milestone eller Liquid då de inte var ens nästan lika kraftigt bestyckade).

    Desire HD däremot har Nexus One, X10, Desire, Desire Z, Galaxy S, Acer Liquid E, Acer Stream, Dell Streak, Motorola Milestone, Motorola XT720, Milestone 2/Pro, Galaxy Tab (nåja, halvt om halvt kanske). Och det är bara modellerna som finns i Europa.
     
  20. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag tror att 90% av de som köpte desire inte viste riktigt hur bra den var. Jag menar en vanlig svenson kollar inte upp processor och ram. De som köpte den viste ju antagligen att det var en värsting, men kanske inte att den saknade konkurrent. Jag tror att anledningen till att htc säljer så bra är inte alls hårdvaran, utan deras Sense, som ser betydligt snyggare ut och är betydligt mer genomtänkt än konkurrenternas.