TrueCaller - Nummerpresentatör

Diskussion i 'Applikationer' startad av mamedi, 24 sept 2009.

?

Vad anser du är ett rimligt pris för denna typ av app?

Poll closed 26 okt 2010.
  1. 49 KR

    6 röst(er)
    10,7%
  2. 39 KR

    4 röst(er)
    7,1%
  3. 29 KR

    31 röst(er)
    55,4%
  4. Gratis

    15 röst(er)
    26,8%
  1. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Nya version fungerar....dock några saker som irriterar.
    1) pop-up rutan blinkar med nån sekunds mellanrum
    2) Pop-ruta när jag får SMS...går det att stänga av?

    Annars ser det j-ligt lovande ut.
     
  2. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det så? Det är väl iofs bra, men finns det någon funktion för att komplettera en kontakt med adressuppgifter osv?

    Jag har inte testat själv än, men det verkar inte finnas någon sökfunktion... Det vore en bra feature ifall man kunde söka upp personer och ringa. Zap's hitta har väl en det som en feature t.ex...
     
  3. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    pacman: har felet upprepat sig?

    psyduck: tyvärr går inte blinkningen att få bort i det här läget, men vi håller tummarna för att google tillåter oss ändra fler parametrar i deras toast klass i framtiden. Går tyvärr inte att stänga av för tillfället, men det kommer antagligen med i version 1.30!

    r0bber: möjligheten att komplettera en kontakt finns inte än så länge, men vi har något t.om. ännu bättre på gång ;)
    Vi har en sökfunktion, sedan kan du direkt efter gå in i history och klicka på numret för att ringa det!
     
  4. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    På våran blog finns just nu ett suggestion inlägg. Om ni har idéer på hur vi kan förbättra programvaran så är ni välkomna att skriva dom där, men det går såklart bra här med :) Tack för förslaget om hur vi kan göra för att spara till kontaktboken mer intuitivt btw!
     
  5. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sökfunktion är ju bra, men vadå "direkt efter gå in i history och klicka på numret för att ringa det"? Har det med sökfunktionen att göra, eller hur hänger det där ihop? Förstår nog inte riktigt...

    Jag tänkte på ännu en sak, ponera att numret inte fanns i kontaktboken, men det var ändå en känd kontakt som ringde från ett nummer man ännu inte fått. Då vill man ju såklart kunna lägga till numret för en kontakt, istället för att skapa en ny.

    Jag kanske har missuppfattat detta nu, det kanske inte går att genom truecaller lägga till kontakter i kontaktboken!? Isf så är ju det ett önskemål från min sida. ;)
     
  6. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jo för att lägga till en kontakt gör följande:
    Tryck på history knappen
    Klicka på ett av sökresultaten
    Klicka på Add contact

    Denna procedur fungerar både för manuellt sökta namn/nummer eller för de som ringt dig.

    Vi får försöka lägga in möjligheten att komplettera en kontakt. Det är en bra idé, men den kommer nog dessvärre inte ut förren i version 1.30. Håll ut sålänge ;)
     
  7. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har nog två förslag till, som väl egentligen är samma förslag i grund och botten där det ena alternativet är enklare än det andra tänker jag.

    Det skulle kunna finnas en poäng i att appen även gör en sökning när man ringer ett "okänt" nummer. Det händer ju faktiskt att man får ett nummer av någon och så ringer man det kanske innan man lägger till det, osv.. finns endel poänger till men jag nöjer mig så.

    anledningen att jag kom på det, var att jag egentligen först tänkte att det vore riktigt najs ifall man på något vis kunde integrera med telefonboken. t.ex. longpress på ett nummer så kan man välja sök med truecaller... eller så. Jag inser dock att det där kanske till och med kräver att truecaller ersätter dialern eller så, och att det kan bli komplikationer. Då är ju ett fulsätt att ringa kontakten. Om en sökning initieras direkt så kan man ju lägga på med en gång men ändå få upp sökresultatet.
     
  8. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bra idé, som du säger finns det en poäng i det. Men frågan är om man inte blir irriterad av detta med vid vissa tillfällen. Jag lägger det hursom på 1.30 ritbordet!
     
  9. egodeus

    egodeus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack nami för att du är aktiv i tråden... Det tyder på att du är stolt över din applikation och detta i sin tur leder förhoppningsvis till en killerapp! :)
     
  10. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Mycket idéer här Nami:)
    Tack för all feedback guys! Vi uppskattar allt och vårt mål är att göra applikationen till en "must-have" app inom kort.
     
  11. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nej. Nu verkar det fungera - har iofs bara fått tre samtal sedan ominstallation av programmet...
     
  12. gonzo

    gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag hittar inte någon nyare version än 1.10 på market. Om jag har förstått det hela rätt så ska det finnas en nyare där ute..
     
  13. Jake_

    Jake_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror att de bara har uppdaterat version 1.10, utan att ge den ett nytt versionsnr.
     
  14. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det stämmer, det är nytt byggnummer men samma version 1.10, så om du haft problem tidigare så gör du bäst i att avinstallera den versionen du har nu och sedan installera om den från marketplace. För att veta att du har den senaste versionen kan du kolla om du har en checkbox som heter Autostart i programmet, den heter inte längre så i senaste versionen. Sorry för förvirringen :)
     
  15. egodeus

    egodeus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nami, ta en koll på applikationen "StatusNote". Den har en permanent entry i statusfönstret då man drar ner den. Något liknande för TrueCaller då det kommit in ett samtal som inte finns lagrat i telefonen var det jag tänkte på innan.
     
  16. Jake_

    Jake_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nu testat Truecaller ett tag, verkar fungera bra.

    Den verkar hämtar information från lokaldelen.se, är det någon skillnad mot hitta eller eniro?
     
  17. peakbogen

    peakbogen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någonting jag skulle vilja ha är en funktion där man kan söka på namn och ort också och inte bara nummer. Annars är det en skitbra app.
     
  18. Nepsir

    Nepsir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat det nu. Skall bli kul att testa.
    Om bara någon vill ringa mig... ;)
     
  19. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det kan du ;) Prova att söka på dig själv eller något annat namn så bör du få resultat om det är publikt! :)
     
  20. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Berätta gärna vad du tycker! :)