Trycka bort kalenderpåminnelse

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Lennart, 7 juni 2010.

1. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag använder själv den inbyggda kalendern men har inte stött på detta problem, så frågan är hur man provicerar fram felet ?

2. Dahlbäck

Dahlbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har inte stött på problemet på ett tag. Jag kan tänka mig två möjliga förklaringar:
    1) Att jag oftast sätter påminnelsen på "vid tidpunkten" och inte de olika tidpunkterna i förväg.
    2) Att det spelar roll om man lägger in påminnelserna i "Sony Ericsson" eller "Google"-kalendern.

3. cola

cola Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag har samma problem och har haft sen jag fick luren i somras. Lägger oftast in händelser i kalendern via webben och de förbaskade påminnelserna börjar plinga från tidpunkten då man satt att den skall påminna tills mötet är avslutat. Jag har misstänkt att den plingar varje gång kalendern syncar men har inte gjort någon djupare research.

4. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Själv lägger jag in händelserna via telefonen och har både SE och Google sync avstängt.

5. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma här men jag får trycka bort dessa !)¤&&/"& påminnelser i en hel timme.
    Enda sättet att få bort eländet är att ta bort mötet och det är ju lite trist om man skulle vilja gå tillbaka och kolla nåt.

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

SE kan rätta buggar i android om de vill. Men just det här är nog inget android problem. Har aldrig råkat ut för det på min nexus one eller på htc hero när jag hade en sån. Heron hade däremot lite andra kalender buggar innan den senaste uppdateringen.

7. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Visst, förutsatt att de kan reproducera felet. Eftersom jag själv inte upplever felet, så kvarstår ju frågan, hur provocerar man fram felet (är det mängden events, typer av events eller vad) ?

8. lappmarre

lappmarre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Höll på att bli galen över den här buggen men åtminstone i mitt fall verkar lösningen ha varit enkel. Jag kör X10 Mini Pro och synkar kalendern mot Outlook (lokalt, via My Phone Explorer - inte via Exchange).

Outlook har som bekant en standardtid för påminnelserna på 30 minuter och som av en händelse finns inte det intervallet bland alternativen i X10-kalendern, åtminstone inte med Android 2.1. Telefonen försöker dock ändå lösa detta genom att lägga in händelsen med 30 minuters påminnelse och noteringen "anpassad". Vad som är anpassat framgår inte men det verkar vara här det buggar. Jag ställde om mitt Outlook att köra med en timmes påminnelsetid, vilket finns bland telefonens alternativ, i stället och helt plötsligt funkar allt - bara att ta fram (via rullgardinen) och backa ur när påminnelsen kommer. Det står inte heller "anpassad" i telefonen längre.

Testa gärna och återkoppla om det funkar...