Min har fått något ryck när jag befinner mig inne i staden. GPSen är så otroligt slö och oprecis när jag ska ta en speciell zon, har försökt 2 dagar i rad nu men det går inte att plocka den, GPSen lägger sig bara utanför. På andra zoner är det inga problem dock. Antar att det snarare hänger mer på min mobil dock.
Tror det är problem när zonen ligger nära höga byggnader. Då studsar radiovågorna konstigt så GPSen blir knäpp.
Mina misstankar visade sig stämma.. Fanns inga zoner i Köping Får bli många turer till Västerås för att få spela lite. Kommer bli ett dyrt spel
Köping är lite litet. Plats 67 i storlek på den listan jag går efter. Jag kommer själv från trakterna så jag har haft tankar på KAK. Kanske slänger in nån bonuszon i Trakterna. För övrigt är det inte riktigt färdigdiskuterat hur vi ska göra med mindre ställen. Själv tycker jag det kan vara lite kul att ha zoner även i mindre orter, men pga begränsningen i ytan och befolkningsmängd så kommer det bli svårt att konkurrera med städer som Västerås tex. Sen är det inte heller helt otroligt att du blir ensam spelare i Köping. Det är tex bara en aktiv i Sundsvall just nu plus att jag är ute och tar nån zon när jag hinner. Vi får se vad betan utvisar och vad utvecklarna bestämmer sig för.
Typ smått irriterande att du bara tar en eller två också Blir mer motiverad om man blir av med en massa. Fast egentligen borde ja ju inte klaga. Btw, det gick fort att få knappen på mobilen fixad?
Jag gör nog ett ryck snart. Knappen började fungera igen, så jag har inte skickat in den... Men jag har massor med plugget nu, så jag har inte tid att tänka så mycket på turf.
Zoner som är helt eller delvis täckta av lövverk är också svårare. T.ex. en zon på en kyrkogård i Malmö och en del av parkzonerna. Men så har jag ju Galaxy S också, som inte gör det hela lättare När det kommer en uppdatering som löser problemet med dess GPS får ni andra i Malmö se upp, för då kommer det att hända grejor
Får man nått sms eller mail när ens zon blir tagen av nån annan?? Om inte så hade det vart grymt att få ett sms/mail att " BLA BLA har tagit din zon BLA BLA"
Jo tack, gick runt i en jävligt bra tät skog/buskars. Lyckades inte ta en zon, gpsen vägrade inse att jag inte längre stod utanför buskarna.. Det var ganska sent och kolsvart, massa taggbuskar också. fan va lack jag blev.. Finns en del frustrerande historier på grund av gps strul.. Applikationen säger till om du förlorar en zon, annars finns det en widget som fungerar bra !
Jag ser ingen widget? :/ Det har buggat lite det senaste tycker jag, haft serverproblem? Zoner har plötsligt ägts av någon annan bara 2-3 minuter efter jag plockat. Zoner som jag inte har ägt är plötsligt mina utan att jag varit där... lite frustrerande.
hmm, låter konstigt. söker du på turf ska du få fram "turf widget". annars finns ju den mesta infon och så på: http://turf.se