TURF (Open Beta)

Diskussion i 'Spel' startad av Drassen, 1 aug 2010.

1. tomtebloss

tomtebloss Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vänta bara tills det blir vinter och du halkar av kajen :ehm:

2. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vadå? :eek:

3. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

kanske detta ?

4. Drassen

Drassen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Precis va ja menade:)

Förresten så kanske vi borde lägga lite zoner i fjällen me nu inför skidsäsongen..!

5. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Mer zoner i Umeå tack!

6. Drassen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

men hallå där! Alla e ju inte ens tagna i umeå....

7. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kommer det att funka på X10 mini?

Släng in några zoner i Eslöv :)

Hur gör man för att sätta ut zoner?

Last edited: 16 okt 2010
  8. tomtebloss

tomtebloss Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du kan ge förslag på placering om du besöker www.turfwars.se men själva utläggningen är det bara ett fåtal väl utvalda personer som gör. Dels programmakarna själva samt nån/några som har blivit utvalda.

9. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är en av dom som lägger ut zoner på kartan , om du vill tipsa om zoner så finns det möjlighet att göra det.
    gå in på turfwars.se eller direkt på denna länk för lite mer info http://www.turfwars.se/page/phpbb/viewtopic.php?f=3&t=102url

10. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ni lägger ju ut bara mest zoner i stockholm, hela spelet är så obalanserat ändå man har ändå ingen chans, storstäder som malmö, göteborg borde ha mera lätt.

11. Drassen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nja...det roliga är att stockholm är en av de städer som har minst zoner per användare i regionen...så där måste jag faktiskt säga emot...

Ett annat "problem" är att i malmö och göteborg så tas zonerna mycket långsammare än i stockholm...så som vi ser det är det fler och aktivare användare som behövs i malmö och göteborg eftersom zonerna redan finns:)

MEN vi diskuterar gärna hur spelsystemet ska utvecklas, detta är ju som någon sa våran största utmaning och vi är mycket öppna för diskussioner!

Last edited: 17 okt 2010
  12. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är så klart en del av problematiken.

En annan är att total inkomsten är lite drygt 200 i Malmö. De som ligger i topp har 300-400 i timmen i perioder. Det innebär att man i Malmö måste få mycket fler över tagningsbonusar för att kompensera. Förutom aktivare konkurrenter kräver det mer jobb.

En möjlig lösning kan vara att öka inkomsten från zonerna i ytterområdena från 2-3 till 4-5 per timme i Malmö och liknande i en del andra städer.

Edit: En annan möjlighet är klart att sänka timinkomsten på zoner i stockholm istället för att höja på en massa andra ställen. Lite enklare :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 17 okt 2010
  13. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Hade varit lite kul om ni hade haft en dagens zon i varje stor stad som den som kom dit först skulle få extra poäng för.

14. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Finns en sak som du nog glömmer tror jag..

Anledningen till att de i stockholm har 300+ i timmen är inte att de åker runt stockholm och sen inte behöver göra så mycket mer..

I malmö är väl inte aktiviteten så där jätte stor, vilket leder till att du kan få 200+ genom att bara ta alla zonerna i staden en gång och sen klara dig på det mer eller mindre.

Det som har 300+ i Stockholm ägnar flera timmar varje dag åt att plocka upp alla zoner på nytt efter att andra tagit de. Skulle tro att folk i Malmö bara behöver jobba hälften så mycket som folk i stockholm behöver..

15. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Var har du fått det ifrån? Det har jag aldrig påstått.
    Jag har all respekt för att den tid de lägger ner.

Det där verkar också vara ganska lösryckt. Du verkar underskatta aktiviteten i Malmö rejält.

Det GÅR inte att få 200+ i timmen, det går att få 200 om man håller exakt alla zonerna. Sen kvittar det om jag viger mitt liv åt Turf, jag kan aldrig, aldrig komma ikapp de som ligger i topp.... Det är det som är frustrerande.

Jag har lagt ett par-tre timmar varje dag för att ta tillbaka zoner ett tag nu, och ligger på fjärde plats... men det är stört omöjligt att komma högre.

De som spelar i stockholm har det i sina egna händer... de vet att om de går ut och spelar mer, så kan de avancera högre... och spelar de mest av alla, kan de komma till toppen. Det kan inte vi andra.

Den senaste veckan har jag taggat ner och siktar på en fjärdeplats. Sen kommer jag troligen att lägga ner.

Du gillade inte mitt förslag förstår jag. Vad föreslår du?

Last edited: 18 okt 2010
  16. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är bara eddyueue som nästan bara spelar i stockholm i top 5. Tomtebloss har zoner i fler än 5 städer. Roxen har också zoner i flera städer. Ja, alla i top 5 har zoner i fler än en stad så det verkar väl vara vad man behöver för att vara top 5.

För övrigt tycker jag att du ska med in i turf-chatten!

17. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag ligger på fjärde plats, och har bara i Malmö iofs :) Nu vet jag inte hur stora avstånd de rör sig inom, men om det hade funnits tillräckligt många zoner i Lund, Trelleborg eller kanske till och med Helsingborg hade det kunnat vara intressant att åka. Som det är nu måste jag ta mig utanför skåne för att hitta en vettig andra-stad med ordentligt med zoner, och då blir det lite väl....

Kanske ligger lösningen (för oss skåningar...) i att utöka Lund och andra skånska städer? Då blir det lite samma som i Stockholmsområdet. För att ligga i topp måste man resa, men inte orimligt långt.

Jag ska till Stockholm i veckan, så då får ni se upp! :P

Ah, nice med en Turf-chat. Ska ta mig en titt på den. Tack för tipset! :)

18. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    eh va du snackar, knappast bara eddyueue som tar zoner i stockholm, har ju sett massor med olika nicks ta zoner, dock knappast lika aktivt som han men ändå.

19. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Allt det där i allmänhet har varit en av de större diskussionerna, går omöjligt att göra det rättvist..

Om du nu skulle få fler zoner i malmö, du tycker inte att det skulle vara orättvist att du kan komma på toppen utan att "jobba" ens i närheten så mycket som de som bor i stockholm?

Om man kollar hur ofta du behöver ta zoner eller liknande så får ju du grymt mycket högre poäng utan att behöva ta lika många zoner som andra behöver..

Det jag menar är: du har tagit 135 zoner i skrivande tidpunkt och har 52372 poäng, jag har tagit 138 zoner och har inte ens hälften så mycket poäng som dig..

Titta på eddyueue t ex: han har lite mer än dubbelt så mycket poäng som dig, man han har tagit 670 zoner den här månaden, det är nästan 5 gånger så många zoner som du tagit..

Jag är inte emot dig alls, även om det låter som det. Jag förstår helt och hållet vad du menar, det är frustrerande att inte ha en chans på topplistan..

Jag bor i uppsala, jag har inte heller en chans..

Problemet är att om man skulle lägga till fler zoner i vissa städer skulle också förstöra balansen i spelet, det är väldigt svårt att få till det bra så alla blir nöjda.

Jag tror att bästa vore om det kom fler aktiva spelare, det är nog det allra bästa som kan hända. För om det skulle vara flera aktiva i malmö, då kan du dra in mer poäng på takepoints och därmed komma högre på listan. Dessutom, om det kommer fler aktiva i malmö så kommer teamet få större lust att lägga ut fler zoner i malmö..

20. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag håller med dig, det är ingen lätt ekvation. Därför har jag inte hellre föreslagit fler zoner i Malmö som lösning. Jag tror inte att det skulle göra någon nytta.

Någon annan lösning behövs. Lägga till zoner i regionen, i andra städer, är en möjlighet, så att man får anstränga sig lite mer. Jag hade gärna tagit fler zoner om det hade gått.
    I uppsala har du lite tuggmotstånd i Vicx iallafall :) Någon som dominerar i uppsala hade väl kunnat komma ganska långt?

Var kan man se antal zonövertaganden? Det hade jag tyckt var intressant.

Tack för att du har överseende med att jag ventilerade min frustration på ett inte jättetrevligt sätt, jag såg det efter.