TURF (Open Beta)

Diskussion i 'Spel' startad av Drassen, 1 aug 2010.

1. Drassen

Drassen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

efter sin knäskada (som man kunnat följa i chatten) så gjorde jag en sida åt eddyueue som plåster på såren där man kan se antalet zonövertagningar denna månad...

Den är simpel och temporär men intressant:)

http://www.turfwars.se/page/stats/eddystats.php

2. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag dominerade uppsala förra månaden, kom på 5 plats..

Den här månaden har jag fått sjukt starkt motstånd av Griffin och Vicx, vi är väl de tre som är mest aktiva i uppsala, dock finns det några till som tar zoner titt som tätt. Kul med motstånd och motstånd ger faktiskt en större chans till att få mer poäng, då takepoint är något som spelar in mycket..

haha, du är inte den enda som kan verka "otrevlig" vid diskutioner, jag vet hur frustrerande saker och ting kan vara. Vi är nog en hel del som tycker den här diskutionen är intressant, vi alla försöker se över vad som kan göras för att skapa mer balans och göra spelet mer värt och roligare att spela.

Som sagt så har ju regionslistan skapats, det fanns inte förra månaden. Denna månad är det priser till topp 5 och inte bara topp 3 som det var förra månaden. Både dessa saker är ju nya funktioner som gör spelet roligare för andra än de allra största spelarna, enligt mig iallafall !

3. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Absolut! Regionslistan har varit en rejäl sporre den här månaden, speciellt i början. Det är bra förändringar som har införts.

Jag sitter och bevakar turf i princip varje halvtimme för att se om det är någon konkurrent ute så att det är dags att planera min nästa runda.

Ett förslag kan vara att zonerna går ut efter säg en vecka efter senaste tagning, så att man måste ta om dem. Det tvingar fram mer aktivitet i lågaktivitetsområden, och ger en möjlighet att slåss lite mer med toppen när man får fler övertagningsbonusar. I de aktiva regionerna gör det ingen skillnad.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. Roxen

Roxen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den diskussionen har som nämnt varit uppe ett par gånger innan tex:

http://www.turfwars.se/page/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=291

Men det är ju fortfarande en beta och det man kan tänka på att när det är tillräckligt med aktivitet i en stad så att man hela tiden blir av med alla zoner varje dag så kommer det problemet försvinna lite. Förutsatt att staden inte har mindre antal zoner än vad man orkar ta varje dag. Och det är väl kanske inte så omöjligt att det blir så med tanke på aktiviteten redan 3månader efter open beta startade, men allt är ju spekulationer.

Sen så kan man väl ha i åtanke när man tänker på antal zoner som är tagna att det kanske(?) är enklare att ta zoner i Stockholm då de är så mycket tätare där. Det finns säkert liknande i Malmö, i Linköping finns tex en zon som är öster om Linköping med 5km(?) till närmaste zon och till väster är 2 zoner med 4-5km(?) till närmsta zon, så det blir ju en mil tor till närmsta zon och när man inte har fler zoner att ta så måste man ju ta alla zoner i staden.

Liknande zoner finns ju i Stockholm, skillnaden är att man får slut på ork med att ta zoner innan man måste sticka ut till tex Huddinge eller Täby för att plocka ett par enskilda zoner.

5. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Texten du citerade var väl ganska tydlig med att "eddyueue" är den enda i top 5 (förutom personen jag svarade) som i princip enbart håller sig till en stad. För övrigt är jag eddyueue så jag har ganska bra koll på vilka som härjar i Stockholm :innocent:

6. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jäklar en sån uppryckning du har gjort på sistone! You go Eddy! :)

Jag undrar däremot vad som har hänt med spelarna i Uppsala, har ni gått i ide inför nästa månad? Jag får kämpa som bara den mot FarbrorBanan i Malmö för att inte VICX ska hinna ikapp de sista dagarna.

7. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har varit sjuk i snart 2 veckor.. har gått från plats 9 till plats 14.. och jag var en av de som slogs om zonerna mot Vicx ;)

8. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hehe jag har nog inte orken att ta ikapp dig.. Det faktum att folk har gått i ide i Uppsala talar ju inte till min fördel - jag får ju inga takepoints. Idag och igår blev jag av med lite zoner, men jag måste nog ner i Sthlm och härja om jag ska ha en chans att gå ikapp dig. :P

9. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du ska veta att jag har fått kämpa för att hålla avståndet ;) I förrgår var jag ute två rundor á 1,5h för att ta tillbaka zoner. Satt och bevakade när jag blev av med dem och tog tillbaka precis efterm och sen gav han sig ut en andra runda... inget att be för, bara att bita ihop och sätta sig på cykeln :/

Flera zoner i Malmö måste man ta tillbaka 3-4 timmar efter att ha förlorat dem för att inte backa. T.ex. KarlX, takepoints 30, inkomst 7. Då gäller det att bevaka...

Last edited: 28 okt 2010
  10. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

var jag som var till doktorn och tandläkaren ;) kunde ju inte låta bli att plocka lite på vägen

11. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hoppas att alla SonyEricsson-fantaster uppdaterar till 2.1 och installerar Turf pronto!

12. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

+1 !

13. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

En av de saker jag längtade efter med att få 2.1 till min x10mp var att testa turf.
    Jag upptäckte ganska snart att det var dags att plocka fram cykeln efter det att jag hade varit ute och gått i 3 timmar :P Idag körde jag med cykeln och kan konstatera att det gicka bra mycket snabbare :)

Nu ska jag bara hitta en bättre cykel på blocket så jag slipper riskera att halvt slå ihjäl mig helatiden då cykeln är rätt ranglig och kedjan hoppar titt som tätt :P

Jag glömde säga att jag än så länge tycker att spelet är jättekul och det är kul att man får en anledning att gå ut och röra på sig dagligen :)

Last edited: 2 nov 2010
  14. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för påminnelsen!
    Ska testa minin lite senare i kväll....(har tänkt ut en plan )
    :cool:

15. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Hur skickar man meddelanden via turf?

16. Drassen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vi arbetar på en meddelandefunktion... nästa version troligtvis:)

17. Sigma78

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är inte säker på att det är en bra idé. Det kan lätt bli starka känslor när det drar ihop sig, och det kan kännas obehagligt att kunna kontaktas av andra spelare direkt och omodererat, speciellt om man ligger på och tar tillbaka zoner snabbt.

Det finns också en ökad risk för paktbildning/fusk om en sådan funktion införs.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 2 nov 2010
  18. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Och då har man turfat för första ggr.... (heter det turfat?)

Och vad ska man säga...
    Visste att jag skulle igenom stan nu på em/kvällen så jag hade gjort en plan...
    Första försöket vid bron mellan granlo/nacksta. Fick till en början kontakt men den bröts! kom en joggare förbi med panlampa och jag kände mig som en blottare.. Övergav....
    Andra försöket vid kyrkogården granlo... Hittade och fick träff! Min första turf!<3
    Satt på möte och hade sett några lämpliga ställen..
    Iväg från mötet och hittade ett ställe där jag inte ens behövde kliva ur bilen på hagasidan! på väg ner så hittade jag en som jag missade med ca 3 minuter... :(
    Kom ner mot "polisrondellen" och insåg att bara jag stog kvar vid övergångsstället så skulle jag få träff! :D....
    Prec innan jag hade fått fullt så fick någon annan fullt!!!:cry:
    Bara att dra med andra ord...
    Snabb resa mot nästa bro vid badet! ut ur bilen,ser att någon annan är där.. men lyckas inte ta mig in i sonen...
    Ser en kille kliva in i en lätt felparkerad bil, (röd tror jag) och dra därifrån..
    Drar därifrån och lyckas ta bron vid åkroken!
    Och där slutar min resa för denna kväll...
    Har en plan för tjyvholmen innan isen lägger sig...
    Så ni i Sundsvall passa er! :P

19. Sauce

Sauce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha det KAN ha varit mig du såg slinka in i den röda lilla bilen ;)

20. Drassen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

En bobbycar? fan va retro:)