Laddade nu ner det. Bor ute i en liten håla och finns två neutrala här. Bli mycket tåg för att fixa detta men tur man reser mycket! En liten ide är att sena expandera lite ute i skogarna, hade vart kul för oss som faktiskt itne bor i sthlm, gbg eller malmö En annan sak är att jag lyckas inte hitta deras officiella sida, turf.se. Har en liten spelide jag skulle vilja se om de gillar, för det finns liknade spel som man kan hämta ideer från för att göra spelet lite mer socialt för oss som inte bor i sthlm just nu. Edit: hittade sidan nu!
gå in på deras forum och skriv om du vill ha mer zoner nånstans, fast dom lägger oftast inte ut zoner där typ ingen bor eller nåt, inget vits ju.
När du är inne i Turf-appen, tryck på Androidens menyknapp, bläddra sedan till Settings (i turf-menyn), tryck på rutan Change name, välj ett namn och tryck på Change. Vad det gäller namnet så tror jag att den går på gmail-kontot och stannar vid punkter.
Det går rykten om att Turf ska ha storfestligheter på DreamHack snart, skulle man haft chansen skulle man ju lugnt åkt dit och visat hur en elit turfar!
Nya Turfa.se är nu lanserad! Inloggningsmöjligheter och mycket annat smutt finnes, och mer kommer snart att finnas nu när fler möjligheter öppnats!
Hur registrerar man sig då? Kollat runt på forumet men hittar inte något om vad man har för användarnamn/lösenord.
Precis som Mosik berättade så har du ingen inloggning från början, du måste välja ett lösenord. Detta gör du genom registrera knappen uppe till vänster.
Blir så himla trött. Försökt installera appen 100 gånger. Men min telefon vägrar installera appen. Den börjar installationen sen försvinner det bara. Appen finns inte i program-menyn någonstans. Varför blir det så här? VARFÖR!? Det går inte ens installera widgeten. Har en Samsung Galaxy S2
Hälsning från dreamhack...utan tvekan största androidspelet på DH http://www.dreamhack.se/DHS11/2011/06/19/turf-game-1-winners/
För er som vill följa turf med kartan i ett eget fönster så finns nu en fullscreen funktion på websidan. Turfa.se->map->Fullscreen
Nu kan man se historik över sina turfrundor på statistiksidan. Logga in på turfa.se och klicka på statistiklänken längst ner till höger på sidan. http://warded.se/turf/session/bae51acad724a70364a834811876c35c en liten nattrunda jag tog förra månaden
Ny omgång idag. Nytt för denna omgång är att det är makalösa priser till topp-placeringarna! Kolla hemsidan.
När går Turf ut ur beta? Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84
Inte bestämt ännu, men det närmar sig mer och mer. Vår grundinställning var att ha en ICQ liknande utveckling...dvs att appen är beta rätt länge. Men vi har även insett att utvecklingen kommer att följa tekniken som går snabbt framåt vilket gör att vi haft lite diskussioner. Vore intressant att veta varför denna fråga uppstår? (den gör det lite då och då)