Tyvärr gäller detta extra mycket om man har en Samsung Galaxy S. Dess GPS är erkänt dålig och det beror vad jag förstått på både hårdvara och mjukvara...
Zoner som ligger bland buskar, träd och/eller höga byggnader brukar vara extra svåra att få vett på gpsen med.. Sent from my HTC Sensation Z710e
Vi som inte bor i USA har även lite sämre GPS täckning till och från tyvärr eftersom vi saknar geo-stationära satelliter. finns sidor på nätet där man kan kolla täckningsprognos i olika delar av världen
Swepos Lantmäteriet har sitt företag Swepos. På deras sida kan man se både GPS- och GLONASSsatelliter. ..:: SWEPOS - Navigering och Positionering med GPS ::..
Imorgon är det ny runda och vi hoppas på extra bra drag i Kalmar län. 11 kr (just nu, kan bli mer) per zontagning i Kalmar län doneras till Radiohjälpen. Live-statistik kommer visas på turfa.se/turfaid.
En liten snabb fråga. Hur fanken gör jag? 1) Klickar på typ en prick, så kommer de upp typ "Owner" osv, klickar owner, sen highlighta ja alla. Vad ska man göra sen då? Bara stå liksom o vänta när skärmen e lite mörk hur länge då? Får man något meddelande osv ?=P Tacksam för lite hjälps yao ;D
När du är på plats så ser du ju dig själv som en grön "gubbe" med en pil undertill. Ställ dig så att spetsen på pilen är i den aktuella zonen och du kommer då att höra ett "Taking Zone". Stapeln på vänster sida blir då sakta grön och när den är fylld så är zonen din... Ganska simpelt...
Men liksom om du kollar kartan så borde du se mig typ nere vid Tolkabro / Hökerum Området. Ja vet ju liksom hur man "Flyttar" sin lilla gubbe eller vad man ska säga. För jag ska försöka säga riktigt! 1) Jag kmr ingame. Ser massa röda prickar osv. 2) Hur flyttar jag liksom min "Gubbe" te en Röd Prick o står stilla? 3) Kan någon försöka ge mig en vettig guide
Spelet är ju GPS-baserat... du måste ju alltså bege dig till aktuell plats, zooma gärna in kartan så förvandlas den röda pricken till en zon istället. Rör dig rent fysiskt så att din "gubbe" är i zonen, sen står du bara still tills det är klart.. Vet inte om jag kan vara mer specifik nu...
Har tagit fyra zoner idag utan.nagra som helst problem. Ska erkannas att detta ocksa.var.forsta.gangen.jag.anvandwr.gps pa telen Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sjöbo vi är ett gäng som precis upptävkt detta underbara spel, och vi bor i sjöbo med omnejs, tar zoner i ystad och lund malmö tec lite då och då, men det hade varigt trevligt om det fanns en zon i sjöbo eller två kanske MVH kevin
Börja med att ge zonförslag via help i appen, saknas helt i sjöbo-området. Skoj att du(ni) gillar vårt spel
Spelar också mestadels i Ystad, har dock "glömt" bort det på sistonde. Men då kan man ju börja på det igen nu när där är lite fler i området som spelar. Game on!
Inte kompatibelt med HTC Sensation. Antar att det har att göra med skärmupplösningen? Synd hur som helst!