Tutorial: Synka telefonkontakterna med GMail

Diskussion i 'Hero' startad av Lucke, 23 mar 2010.

  1. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Som många andra hade jag problemet att jag måste synka min mobil med datorn varje gång jag skulle flasha eller wipa den, så jag letade på hur man fick upp telefonkontakterna på google :) Det tog ett tag att hitta hur man skulle göra utan att ladda hem en massa program, eller ja det tog 3 min att komma på ett annat sätt ;)

    Hur:
    När man skapar en kontakt så får man antingen välja mellan telefon, sim eller google. För att få alla dina kontakter (även facebook, google, sim och telefon) att hamna på google behöver du exportera dia kontakter. Detta gör du genom att gå in i din kontaktlista trycka meny och exportera, välj att exportera dom till ditt SD-kort (detta är för 2.1, kan vara annorlunda på 1.5).

    Detta skapar en .vcf fil på ditt minneskort med alla dina kontakter, logga in på gmail och gå in på kontakter, uppe i högra hörnet har du sedan alternativet importera, importera din vcf fil du skapade på ditt minneskort.

    Nu har du alla dina dina kontakter på google. (inklusive facebook och sim)

    Synka mobilen med google och börja sedan rensandet i dina google kontakter, jag fick flera dubletter på mina telefonnummer, e-mail adresser mm.

    Efter att jag länkat av mina googlekontakter från mina telefonkontakter så tog jag bort alla telefonkontakter och behöll bara google.

    Och vips så ligger alla kontakter på google, det är lite pill men det är det enda som jag vet fungerar just nu :P
     
    Last edited: 30 jun 2010
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    I 1.5 verkar det inte finnas nån Exportera i menyn under kontakter?

    Finns bara New, Search, Delete, View, Import och Sync Exchange.

    (Fast det ju inte telefonkontakterna jag vill få över till Gmail utan SIM-kontakterna, det kanske finns annat sätt för det?)