tv.nu app konstruktiv feedback önskas

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Clarence, 20 jan 2010.

?

Vilka funktioner önskar du till nästa version?

1. Sökfunktion för tv-program/skådespelare (se tv.nu)

36 röst(er)
    36,7%
  2. Olika kanal-listor (t ex en lista för sina sportkanaler och en annan för filmkanaler)

26 röst(er)
    26,5%
  3. Utökning av filterfunktion (se nuvarande sport-funktionen)

16 röst(er)
    16,3%
  4. Widget (t ex påminnelser och valda kanaler)

53 röst(er)
    54,1%
  5. Sortera kanaler i tablå

36 röst(er)
    36,7%
  6. Matris-tablå/horisontell tablå/rutnät (liggande tablåformatet som används på t ex tvguide.com)

12 röst(er)
    12,2%
  7. Utökade påminnelser (för t ex skådespelare eller fritextsökning)

15 röst(er)
    15,3%
  8. Gamla tv-tablåer (program som redan gått)

20 röst(er)
    20,4%
  9. Uppsnabbning av gränssnittet (genom att cacha information osv)

41 röst(er)
    41,8%
  10. Offline-läge (med begränsad funktionalitet)

26 röst(er)
    26,5%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

ojojoj många som avinstallerar tvguiden nu, men mkt bra app. Bytte också så klart! Gärna att man kan sortera listan efter man valt kanaler.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tycker vi börjar få ihop en fin lista här, när vi väl enats om att listan över önskade funktioner är någorlunda färdig (det slutar ramla in nya förslag), så kanske vi kan knyta en omröstning till tråden där man får rösta på den funktion man helst vill se i nästa version?

Än så länge verkar den mest efterfrågade funktionen vara att kunna sortera bland tablåerna efter tex film/sport eller dylikt.

3. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Har inte läst allt här än men det första jag tänkte på är att det är vansinnigt många kanaler att blädra bland när man skall välja kanaler dessa bör istället läggaunder kategorier har för mig ni har det på vanliga sidan.

Annars Ser det bra ut tycker nog också att en film funktion vore bra så man kan se omdet finns nån rolig film att se.

Nu vet jag inte om ni får tag i säsong med mera i eran tablå info men det skulle vara coolt att kunna gå in i en kategori med serier där man kan se serier som är senaste säsongen alltså ny serier. Mao menar jag inte alla serier som går på tv det skelle bli en vansinnig lista men kanske slå upp säsong på www.next-episode.net (eller liknande om det finns för svenska serier med.) för att se om det är senaste då skall den finnas med i listan.

Det hade varit väldigt coolt.

4. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Ser gärna i framtiden att man kan styra telias inspelningsbox från denna app.

5. Clarence

Clarence Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som en god idé. Skicka med mail/sms/twitter och film/sport utelämnas då dessa är i stort färdiga sedan igår (med lite utseendemässiga fixar kvar).

Vidare är det följande lite mindre saker som jag hoppas fixa till nästa version:
    - Meddelanden vid tomma listor (t ex påminnelselistan som nämdes här)
    - Bättre status-meddelanden eller bygga om funktionaliteten vid välj kanaler. Första gången man går in där så laddas samtliga kanal-logotyper ner, det är anledningen till väntetiden.

Versionen efter det är dock väldigt öppen för förslag med förbehåll att den kommer dröja lite längre. Funktionalitetsförslagen ser jag att du redan sammanfattat väl på första-sidan. Jag kan se en enorm skillnad i tidsåtgång och även vissa riktigt luriga saker att fixa - men det är en avvägning som jag får göra efter röstandets gång tror jag.

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har kommit på varför jag bara fick upp sex kanaler i landskapsläge. Jag hade bara valt åtta kanaler totalt och då sållades två bort. Nu valde jag istället nio och då visas alla. Det verkar alltså som programmet vill ha jämt antal kolumner (alltså delbart med tre). Har inte provat med tio eller fler kanaler.

Edit: Skulle som sagt gärna ha snabbval för t.ex. "Boxer utan programkort", "Canal Digital bautapaket" eller vad de kan heta. Gärna även möjligheten att spara olika konfigurationer, så man kan ha en hemma, en i stugan osv.

Last edited: 22 jan 2010
  7. Palmér

Palmér Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra mycket bättre än den vanliga "Tv-guide" Ingen reklam och bättre översikt! Dock saknar jag att kunna välja "bara film". Avinstallerade den gamla direkt! :)

8. Clarence

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för den buggrapporten. Nu fixat till nästa version.

9. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nästa version? Fixar jag uppdateringar genom att hämta filen på nytt och installera?

Tack för en mkt bra app!!!!

10. Clarence

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nästa version kommer att påtvingas uppgradering till när den är färdigställd (appen ersätts av en "ok"-ruta som säger att den måste uppgraderas) .

Den kommer då att ligga på market i första hand - men även nedladdningsbar utanför såsom nu.

11. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm nja.. Ser inte riktigt vad den här skulle ha med det att göra. Och framförallt varför just telias? :)
    Finns massa andra apps och projekt till att göra telefonerna till fjärrkontroller, tycker inte att vi ska belasta utvecklaren med att baka in massa funktioner utanför programmets ursprungliga, nämligen att visa en tvtablå.

12. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Tror att anledningen till att han vill ha just telias box är väl för att den redan går att styra inspelningar via nätet på minasidor men jag kan tänka mig att det blir svårt att få telia att göra ett api för detta så det lär inte bli det lättaste.

13. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Det var så jag tänkte.
    Har svårt att tro att Telia släpper en sådan app på länge.
    Så chansen är nog större att någon snickrar ihop en egen istället. (om den nu går att lösa)

14. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avståndet mellan tid och programtitel är mindre för kanaler utan något pågående program, än för kanaler med pågående program vilket sannolikt är att betrakta som en liten bugg. Skulle iaf se bättre ut om alla programtitlar ligger i linje med varanda, vilket de (nästan) gör för alla kanaler med ett pågående (fetmarkerat) program.

Feature request: Förutom sådant som tidigare sagts, vore det trevligt om man kunde swipe:a mellan föregående och nästa program när man är inne och läser mer info om ett program. D.v.s., drar jag fingret åt vänster får jag mer info om nästa program etc.

15. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tack för det. Jag förstår inte riktigt hur programmet sorterar kanaler, men jag märkte att den lade till Al Jazeera sist så den har jag med nu för att fylla upp kanalerna till att bli nio st :D

16. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det var en något udda definition av jämnt antal :P

17. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Hahaha kunde inte riktigt håll mig för skratt gillar den kommentaren :)

18. Clarence

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanalerna sorteras enligt tv.nu:s prioritet som du kan se på http://www.tv.nu/anpassa

För övrigt är uppdateringen klar men ska testas lite utförligare först men kommer i nästa vecka. Det som är inkluderat:
    - Buggfix i landscape för att sista-rad med färre än 3 kanaler
    - Ljud till notifications (påminnelser)
    - Meddelande om att man inte har några påminnelser vid tom påminnelselista.
    - Förklarande text till väntetiden på välj kanaler. Första laddningen laddar den ner alla kanallogotyper. Kanalvalet går att förbättra mycket, tror jag. Men detta var vad jag var säker på skulle förbättra läget, utan att riskera att dra ut på tiden.
    - Sport/film tablå. Sport med underval för de vanligaste sporterna.
    - Skicka via SMS, mail, twitter osv (alla installerade apps som stödjer standard-funktionen för det)

19. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag får relativt ofta (nästan varje gång) programmet kunde inte hittas, gå tillbaka och försök igen när jag klickar på ett progam för att se vad det handlar om. Men ibland kommer det fram så vet att det finns info. Testat både med WiFi och med 3g

Last edited: 23 jan 2010
  20. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    menar du 3G eller Iphone 3Gs?