Tv-sticka med rockchip 3188?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Jonetan, 13 mar 2013.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Får kanske köpa Googles egna, borde ha lite bättre kvalitet (men sannolikt mer begränsad).

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

2. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Borde kanske sätta er in i hur "partihandel" stock fungerar, det är presis som för mobiltillverkare man köper sina chip från dom stora tillverkarna där minsta ordern kanske är 5000/stock eller så går man till en stock market där flera företag går samman och handlar en stock dom det senare delar upp mellan sig ett exempel hur det kan gå till.

Last edited: 5 maj 2013
  3. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Har undersökt Google TV en del, framförallt då Asus Cube. Nej tack..

Denna är den mest intressanta jag hittat, G-box MX2.

4. PalmiNio

PalmiNio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Stor skillnad mellan vad en större mobiltillverkare gör och mindre kinesiska tillverkare gör.

De stora skriver rätt omfattande avtal med chiptillverkaren för en längre framtid och en forecast på ett väldigt stort antal chip.

Därför ser du sällan ett chip fråm Qualcom i några produkter från kinesiska OEM tillverkare.

Rockchip, Allwinner, Amlogic med mera jobbar på en mer öppen modell där man producerar och sen säljer dem helt öppet.

Stora skillnaden blir att sistnämda är lite efter vad gäller utvecklingen. Inga större problem dock för de är extremt billiga :)

5. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

6. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är nog mjukvaran som driver dessa och var tror du att dom är tillverkade?
    Mjukvaran utvecklas av vanliga dödliga med intresse för Android och teknologi, tillverkarna räknar kallt med att du byter ut den mjukvara som finns i tex senaste BETA Android 4.2.2 som funkar mycket dåligt, sen hänvisar dom till olika forum för att flasha in fungerande mjukvara i dessa sk stickor, so med facit hårdvaran duger medan BETA mjukvaran som följer med suger

7. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo det skulle man ju kunna se men då skulle ju priserna vara högre, men vilken liten företagare skulle vilja köpa in 100.000 > chip jo inga, det är små källar företag som tillverkar stickorna med enkla medel i små volymer. INGA mega factorys som SAMSUNG, Qualcom, mm. Chipen säljs på spot marknader i stock till företag som sen delar upp dom till mindre partier där sedan dessa småföretag köper upp dom eller åxå köper man från lite större företag som sätter ihop MK sen skickas dessa till källar företaget som sätter skal och tryck på där av dom stora pris sättningar på produkterna.

8. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt ditt inlägg men om det var ett svar på mitt ovan; Mjukvararan på båda dessa utvecklas av leverantörerena, dvs. i USA. På dem kan du nog räkna med en ganska stabil upplevelse.

9. benknackan

benknackan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER