Fråga: Två frågor: kamera och kartor

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Peter.B, 2 jul 2014.

  1. Peter.B

    Peter.B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Först och främst, jag fattar inte fotoläget "foto & mer" som finns förinstallerat på kameran. Försökt ta exempelvis bilder i rörelse som på miniatyrbilden som presenterar fotoläget men får det verkligen inte att funka. Efter att jag tagit fotot har jag bara valet "bästa bild", ingen av de andra funktionerna. Är det något fel eller är det jag som gör fel? Har någon lust att förklara? Eller kanske kan länka till någon guide? Jag är inte nybörjare på Android eller ens Samsung (hade en S3a innan). Ska det vara så svårt?

    Min andra fråga rör kartor och gps offline. Jag har waze och Google maps. I sommar ska jag ut och bila i europa. Jag har fattat hur man sparar kartor över platser offline i Google maps, men då kan man inte använda gpsen och få vägbeskrivningar i kartan, vilket är lite av poängen. Kan man göra det på något sätt? Använda gps med mobildata och roaming avstängt? Eller kanske åtminstone sparar en rutt?

    Tack på förhand för svar!

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  2. Peter.B

    Peter.B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen?

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  3. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ang offlinekartor. Jo du kan använda GPS för den kommer visa din position men resten av syftet är ju borta, alltså navigeringen till slutdestination.

    Beroende på var du ska ut och bila såklart, kör med mobildata du men det lär inte fungera spec. bra utomlands utan roaming.
     
  4. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Varför inte bara installera en navigation app som kan spara kartorna offline? En bra betalapp är exempelvis copilot.. vill du ha ett bra gratisalternativ så rekommenderar jag MapFactor GPS Navigation

    Skickat från min SM-P900 via Tapatalk
     
    Peter.B gillar detta.
  5. Peter.B

    Peter.B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kan jag klart tänka mig att göra! Tack för tipsen! Kan man använda gpsen med navigation och allt då offline?

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk