Två frågor om HTC Tattoo (Wildfire också)

Diskussion i 'Tattoo' startad av Andyiy, 1 jun 2010.

  1. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag är inte säker på om de här två frågorna har postats tidigare men here they are..

    Jag vill köpa en Tattoo, men fick för några dagar sen reda på att Wildfire kommer också. Båda är nog i min budget, men det jag undrar är om Wildfire är värt den där extra femhundralappen (kameran bryr jag mig inte spec mycket om, det är väl bara skärmstorleken som är bättre?)?

    Jag har sett att den har samma upplösning som Tattoon och har den då lika begränsade appar?

    Frågorna:

    1. Är det värt att vänta på Wildfire och betala en femhundring extra?

    2. Har Tattoon verkligen så begränsat på appar? Eller är det överdrivet? Har sett att det finns ungefär 50 000 - 60 000 appar. Hur många av de funkar på tattoon (ungefär)?

    Väldigt tacksam för svar! :)

    Btw, mitt första inlägg. :cool:
     
  2. Hagmangh

    Hagmangh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis bytt upp mig från Tattoo till Desire då Tattoon höll på att driva mig till vansinne. Den tappar mottagning stup i kvarten känns det som och HTC ser inte ut att bry sig att fixa en uppdatering för det då det är en "budget lur".

    Det är även en resistiv skärm på den jämfört med Wildfire's kapacativa och den är ju som sagt även 0,4" mindre och ja, det märks om man har stora händer. Att skriva på Tattoon kräver en del träning innan man får kläm på det.

    Glöm inte sen att Wildfire har android 2.1 medans Tattoon sitter fast med 1.6. Wildfire har även en lite bättre processor med bättre gpu.

    Båda två har samma appbrist (ja, det är ett stort problem faktiskt). Men det finns lösningar på detta. :)

    Jag skulle definitivt lägga ut 500:- extra och köpa Wildfire :)
     
  3. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om tattoo'n är din första smart/touchpone så kommer du antagligen bli rätt nöjd. (Det är en bra mobil trots att det finns bättre på marknaden!)

    Men en extra femhundring är nog endå wildfiren värd. Har inte läst så mycket om den men den verkar vara snäppet bättre på det mesta.

    Go for the Wildfire! skulle jag säga ;)
     
  4. Yakky

    Yakky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Jag tycker att du absolut ska vänta. Visst är Tattoo bra men Wildfire kommer bli bättre och jag tror du ångrar dig om du skaffar Tattoo'n nu.

    2. Jag stör mig emellanåt på att det inte går att hitta vissa appar till Tattoo men samtidigt lider jag inte speciellt mycket av det. De mest användbara apps finns även till Tattoo'n.
     
  5. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack så mycket alla!

    Ska nog vänta på Wildfire. :)
     
  6. rolflidvall

    rolflidvall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag håller också på att bli vansinnig p.g.a. den dåliga mottagningen, har aldrig haft så många "missade samtal" med någon annan mobiltelefon. Nu tror jag dock att det beror på ett hårdvaran, dålig antennfunktion, och det löser man nog inte med att uppdatera mjukvaran.
    För övrigt tycker jag att det är konstigt att när man bedömer mobiltelefoner i dag så kollar man sällan själva telefonfunktionen, utan pratar mest om "apps". Eller använder alla bara Skype eller liknande nu för tiden? Jag är säkert gammalmodig.
     
  7. rajraj

    rajraj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag känner inte igen problemen med mottagningen, men jag håller med, Wildfire är definitivt mer värt.

    App-begränsningen var inget problem direkt med den patchade marketversionen.
     
  8. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mottagningen på min Tattoo är fenomenalt bra i förhållande till många andra enheter jag provat på samma yta. Och jag kan instämma med flera ovanstående; är man ute efter en Android i budgetsegmentet är Tattoo ett bra val. Men visst - Wildfire ÄR bättre på i princip alla fronter, och personligen har jag bara ägt Tattoon en månad och hade jag känt till WF hade jag lätt väntat!
     
  9. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Btw, ingen som vet när man kan köpa Wildfire i Elgiganten (fysisk butik)?
     
  10. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Elgiganten tror jag ligger ca en vecka in i Juli medans nätbutikerna ligger den 22/6.
     
  11. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

  12. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är nog sjukt förtjust i tattoo,jag tycker att storleken
    och känslan när man håller i luren är viktig,wildfire é lite
    för bred å platt,sen säges det
    att skärmen i tattoo är billig
    och resistiv å dålig,men jag
    tycker skärmen är kanon.den é lika snabb som min polares
    hero.storleken på 2.8 tum é
    precis lagom.
     
  13. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skillnaden vad gäller skärmen är att Wildfire har kapacitiv, alltså krävs inget tryck alls, räcker med en beröring, för att något ska hända. Men skärmen i sig är väl ungefär lika snabb som Hero; hårdvaran är inte alltför annorlunda.

    Det jag saknar extremt mycket med Tattoon (på alla telefoner jag haft därefter) är knapparna för svara/lägga på. Sen instämmer jag i att Tattoon låg bättre i handen än Wildfire, men å andra sidan känns Tattoon mycket billigare i materialval. Designen tycker jag fortfarande om, men den påminner lite väl mycket om de gamla QTEK eller Palm handdatorerna.

    Som jag skrev i en annan tråd här; har man en Tattoo och är nöjd tjänar man inget på att skaffa en Wildfire. Om man å andra sidan väljer mellan Tattoo och Wildfire som första-Android exempelvis, är Wildfire ett givet val. :)
     
  14. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    1. Inget snack om det (tycker jag), hade en Tattoo, Sen fick jag Wildfire i julklapp :) 100% nöjd! Ta WF, nu finns 2.2.1 till den med!

    2. Jag tycker att det inte går att köra så mycket spel, men många funkar på Tattoo. Däremot så är det inte särskilt stor skillnad på Wildfire. Det är svårt att gissa på hur många appar som går att köra på Tattoo, men så jätte begrensat är det inte ;)

    Ha det bra! /Philip
     
    Last edited: 5 jan 2011
  15. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nice att ta upp en gammal tråd.
     
  16. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Menar du att jag skrev i den fast den var gammal? Tänkte ifall någon annan läste så för dem se vad jag tycker ;)
     
  17. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tänkte bara att den senast användes i augusti 2010 men jag var lite småsur när jag skrev det ;)