Fråga: Två kontaktlistor! ena blivit galeN?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av coolermaster99, 10 nov 2011.

  1. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    Hej, vet inte riktigt hur detta har hänt. Men om jag står på dialern och trycker sms och sedan "lägg till" (mottagare dit smset skall gå)


    så kommer jag in i en annan kontaktbok där mina Gmail kontakter även fanns.

    Ok där var massa skräpkontakter men skitsamma.



    Problemet är att en tjej lånade min mobil i helgen och gick in på facebook appen, jag vet inte hur eller vad, men hennes 200!!!!!!!!!! kontakter har synkats in där automatiskt på min mobil. Detta är ju inte den "vanliga kontaktlistan" utan nån sekundär kontaktlista? hur funkar den? hur tar jag bort kontakter därifrån?


    skitstörigt :/ :(
     
  2. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma sak här. Har inte hittat varför det blir så, men har inte direkt letat efter det heller. Det är dock ett litet irritationsmoment nu när du säger det!

    Jag syncade facebook kontakter och valde sedan att bara visa dem med telefonnummer. Telefonen lagrar ALLA kontakter man synkar och sedan döljer dom som inte har telefonnummer, men varför det inte gäller för kontaktlistan då man öppnar den ifrån SMS appen vet jag ej. Jag följer tråden för att se om någon vet :)
     
  3. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    Det sjuka är ju att det inte "går" att ta bort dessa kontakter? eller?

    Potentiellt tar detta upp plats minne och space på telefonen :/
    Säj något synkas nästa gång nån annan loggar in på sin facebook med 400 kontakter och 400 bilder.

    Stor bugg ju :/
     
  4. Chilaq

    Chilaq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Kontakter/Meny/Mer/Displayalternativ/Facebook Bocka av "Alla kontakter"
     
  5. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Upptäckte också detta, när man skulle skriva sms och hade kontakter från både google och sim. Även om man bara väljer att visa ena får man fram dubbla när man ska lägga till kontakt vid SMS.

    Löste detta genom att radera alla kontakter på SIM kortet och kör med enbart google kontakterna. Eftersom man ändå har dom sparade på Gmailen. Onödigt å ha kontakter utspridda överallt :P