Problem: Tvärstopp i min note

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av joffeyo, 3 maj 2013.

  1. joffeyo

    joffeyo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Råkade ut för ett problem när jag skulle lägga in den verisionen från guiden i telefonen. Telefonen startar upp som den ska, men direkt när den är klar och jag ska installera själva telefonen (ställa in språk,ansluta konton m,m) hänger sig en massa program så jag kommer ingen vart. Den gröna androiden man ska trycka på för att komma vidare har blivit brutalt misshandlat av mitt finger men vägrar ge vika. Är det någon som vet vad jag kan göra för att ordna till mitt misstag?

    Telefonen köpte jag i Thailand förra året och allt funkade bra, förutom att uppdatera luren OTA. Så jag följde guiden här för rootning efter att jag tröttnat på touchwiz, och var sugen på att få den uppdaterad, och då funkade det fint.

    I går la jag in en officiell release på 4.2.1, tänkte prova och känna hur det funkade, och det gick bra. Det som hände var att telefonen blev operatörslåst helt plötsligt ?!?! Jättekonstig. Kan den ha varit flashad och rootad redan när jag köpte den? Det ska väl också att jag är väldigt grön inom det här, så dumt nog har jag inte ens 50 % koll hälften av gångerna jag pillar med det här.

    Steg för steg nu,
    1. Följde guiden första gången, gick strålande
    2. La in officiell release 4.2.1, blev operatörslåst och tog bort tidigare root.
    3. Försökte nedgradera till verisionen i guiden för att kunna få den öppen för mitt simkort igen, men det sket sig. Fastnar vid installationen av telefonen (trycker på den gröna gubben men ingenting händer)

    Finns det någon som har haft liknande problem? Vill gärna veta om ni lyckades ordna till det på något sätt :)
     
  2. Ciph

    Ciph Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om det är min guide du refererar till så kan du prova att stänga av mobilen. Starta den genom att hålla inne Pil Upp > Hem knappen > Sedan Power. Håll inne tills du kommer till CWM.

    Välj sedan wipe cache och wipe data/factory reset. Starta sedan mobilen som vanligt så bör det inte vara några problem att komma förbi gröna gubben.