Tycker ni att mini pro är för fet ?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av cokeman, 30 aug 2011.

1. cokeman

cokeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har köpt en mini pro för att få en smidig android att kunna stoppa i bröstfickan o dyl men tycker den är lite för fet med sina 18 mm, vet dock att vanliga mini är lite tunnare men jag behöver tangentbord. Såg dock att inkommande Xperia pro är 13,7 mm men samt är längre istället.

Tycker ni att mini pro är för tjock, hade den kunnat göras tunnare utan att göra avkall tror ni ?

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Tills någon annan tillverkare bevisar motsatsen, så skulle jag nog tro det kan vara svårt att göra den tunnare och ändå få plats med all elektronik och batteri om man inte samtidit ökar den på bredden eller längden. Dessutom måste ju all värme ledas bort på något sett + att mekaniken för tangenbtbordet nog är svår att trolla bort utan att det syns på tjockleken.

Annars tycker jag nog Xperia Ray ser ut som en bra traid off. Den saknar dock fysiskt tangentbord.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tycker nog att den är lite för tjock för att rymmas i innerfickan på kavajen eller, precis som du skriver, i bröstfickan utan att besvära.

Xperia pro är endast 0,7mm tjockare än neo (13mm) och den telefonen fungerar det i varje fall för min egen del att förvara i innerfickan till kavajen utan att det syns eller besvärar mig. mini pro väger dock aningens mer med sina 140 gram än xperia mini pro och det kan bli till besvär med en så tung telefon i bröstfickan, men det är helt och hållet individuellt förstås!

xperia mini är 16mm tjock och xperia Ray är 9,4mm tjock.

4. cokeman

cokeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja Xperia Pro verkar lagom tunn men är 20mm längre än mini pro då, men som sagt det är bara att välja mellan tjockleken eller längden då.