Fråga: Tycker ni jag ska återlämna min telefon?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dellblod, 9 jul 2011.

1. deskavaenkelt

deskavaenkelt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är osäker men har för mig att de flesta accepterar DOA inom 7 dagar, men är som sagt osäker samt att olika butiker M.fl. har ju olika regler men generellt ska man ju ha tid att upptäcka felet samt ha tid/möjlighet att ta sig tillbaka till butiken.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. kruso

kruso Guest

Jag fick rosa fläcken först i KF3 så det löser sig säkert i kommande mjukvara.

3. Attackapan

Attackapan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att när vi hanterade DOA/DAP på Nokia så var det 7 dagar från köpet tills telefonen lämnades tillbaka till återförsäljaren, med vissa undantag som storhelger osv så kunde tiden förlängas på goodwill.

Men sen så var det jävligt noga att allt i kartongen returnerades för att DOAn skulle godkännas, även dom små plastfickorna. Nu vet jag inte om det är samma regler hos Samsung.

Men efter det så är det återförsäljaren som avgör hur dom vill göra med kunderna, om dom vill ge ut en ny telefon på direkten eller pengar tillbaka eller helt enkelt vänta tills tillverkaren har tagit ett beslut för att då själva inte behöva ligga ute med en helt ny telefon och sen få tillbaka en "begagnad".

4. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

En 5000kr telefon som sgs2 är en gigantisk kompromiss. Den ska ju inte vara trasig, men några perfekta bilder tar den inte. Skillnaden mot en 5000kr systemkamera är enorm, så frågan är om detta är ett fel eller något som är normalt på en sgs2 under vissa omständigheter.
    Jag tror detta har med vitbalansen att göra.

5. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Håller med, dock tror jag att fenomenet beror på linsens utformning samt valet av ytbehandling av densamma. Tror att alla telefoner med så pyttesmå linser lider av i stort sett samma brister som är mer eller mindre synliga beroende på mjukvarukorrigering.

6. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Upptäckte när jag höll kameran mot vit bakgrund att jag också hade lite rosa i mitten. Haft telefonen i 2 månader nu, förmodligen haft den rosa punkten hela tiden, aldrig märkt av det. När jag tagit kort filmat hittills har jag aldrig märkt av den. Frågan är, hur ofta tar du kort/filmar med helvit bakgrund? Möjligen i vinter om man har lust att ta ett kort på snö...

7. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Allt jag gör med min kamera är att fota vita bakgrunder därför är det ett enormt problem för mig.
    Ser ni inte, att det inte finns några större problem med telefonen?

8. SweCarl

SweCarl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade precis min kamera (mot vit bakgrund med) inget rosa/grönt eller så. Jag hade lämnat tillbaka telefonen direkt om det var det minsta fel på den.

9. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Ang skärmskyddet är det bara att ta bort den och tvätta inför att sätta på den på nästa telefon. Kolla gärna på tex copters hemsida så visar den hur man kan göra.

Jag skulle inte orka med en DOA pga rosa fläcken. Jag har haft min SGSII sedan samma dag den släpptes och har den rosa/gröna fläcken. Men den har aldrig! påverkat någon av mina foton förutom just test-fotot mot en vit vägg för att kolla om jag hade rosa/grön fläck eller inte.

Men ska du DOA så gör det snabbt, ta bara av skyddet och se till att du har den helt komplett till butiken.

10. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Den rosa fläcken har jag även på min Samsung omnia7. Jag ser inga som helst problem med mina vardagliga bilder. Upplever man däremot det som ett problem ska man självklart reklamera.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. rawx

rawx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ROSA FLÄCKEN?

Hejsan!
    Alla snackar om rosa fläcken och jag undrar om jag har den, har tagit bild på vitt underlag och man ser ju en klar tendens till ett rosa område runt mitten.eller har jag fel? har alla så ?
    Mvh

12. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Uppdatering:

Jag hade inte bara rosa fläck i mitten, utan det fanns även grönt runt själva bilden, bildades som en ram ungefär, både jag och personalen på butiken såg detta.

Jag kommer få en ny telefon imorgon, och eftersom det är en ny leverans så lär det förhoppningsvis vara "nyare" modeller, som Samsung kanske har hunnit fixa.

edit:
    Hur blir det med apps man har köpt genom sitt gmail acc, kan man ladda ner dessa igen, så som på itunes, när man har loggat in med sitt konto?

Kommer även lägga upp lite bilder strax, samt en liten videoklipp så ni får see hur mitt problem är.

13. kruso

kruso Guest

Du har röda fläcken. För mig framträder den vid vit bakgrund i dåligt ljus.

14. kruso

kruso Guest

Om du använder samma konto kan du ladda hem dem igen utan att betala ännu en gång.

15. SnoopDogg

SnoopDogg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Switcha vitbalansen till glödlampa istället. Ingen rosa fläck, dock så lutar vitt färgspektrum mycket åt blått. En bra kompromiss tycker jag iofs, då vanliga bilder med flera färger ser superbra ut.

16. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

När min SE Arc krascha var det inom 14 dagar som DOA gällde ifrån 3 iaf.. Tacksam för det då SGSII är sjukt mycket härligare!

17. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Tre har en speciell ångerrätt, de 14dagarna är inte DOA utan ångerrätten.
    Så även om telefonen hade fungerat hade du kunnat lämna tillbaka den.
    Verkligen bra av Tre att erbjuda det till sina kunder.
    Testa själv - Privat - tre.se

18. Bazile

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Oj, det var mer än vad jag visste om.. Verkar som en trevlig idé dom kör på.

19. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Inte lika trevligt sen när en annan kund sedan betalar fullpris, och får en beg telefon. Visst, de kanske inte gör detta på alla telefoner, men tro mig det händer.

20. Bazile

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

det har du ju helt rätt i... :)