Tydligen bra 720p-inspelning

Diskussion i 'Galaxy S' startad av cmlewan, 1 jul 2010.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag kollar på jämförande 720p-clip här och noterar att iPhone 4 och Galaxy S piskar Motorola Droid och Evo 4G när det gäller videoinspelning. I dagsljus är det inte uppenbart vilken som är bäst av iPhone och SGS (iPhone möjligen lite ljusare bild), men i dåligt ljus klarar sig iPhone klart bättre helt enkelt eftersom den klarar att visa en ljusare bild. Därmed inte sagt att man helt säkert inte hade kunnat klara att få in mer ljus i SGS:s videoinspelningar genom att ställa in något; det har jag ingen aning om. I vilket fall är skillnaden till Droid och Evo mycket stor under vanliga ljusförhållanden.

Last edited: 1 jul 2010
  2. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

iPhone4 har bättre inspelning, håller jag med om. Däremot så är prisskillnaden mellan iPhone4 och SGS ca 3-4000kr beroende på modell. (prisjakt) Frågan är om det är värt att lägga ut 3-4000kr extra bara för bättre kamera på mobilen? Om det är enda grejen på telefonen som får dig att överväga iPhone4 så skulle jag kanske rekommendera att köpa en riktig kamera för de pengarna istället? :) (inte för att jag vet om det är köp du har i baktanke med inlägget)

Jag tror att detta är mer hårdvara- än mjukvararelaterat. :sealed:

Last edited: 1 jul 2010
  3. cmlewan

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hehe, jag överväger inte längre iPhone 4. Jag har just nu en iPhone 3GS, men är supertrött på inlåsningarna och Apples kontroll över min mobil (samt bristande funktionalitet som att skicka filer via blåtand, Flash, java, använda som USB storage, WiFi router, spela mp3 som ringsignal etc etc). Med Galaxy S tycks man - att döma av testerna i min länk ovan - få en kamera som är jämförbar med iPhone 4:s hyllade 720p-videoinspelning. Inte riktigt, men nästan. Det var väl mest det jag tänkte på.

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har redan postat det här men här kommer en liten videosnytt i repris tagen med Galaxy S i 720P

<object width="660" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xQtW2X30LLs&amp;hl=en_US&amp;fs=1?border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xQtW2X30LLs&amp;hl=en_US&amp;fs=1?border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="660" height="405"></embed></object>

5. cmlewan

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Inte illa. Du skriver f ö att man digitalzoomar enkelt med volymknappen. På min iPhone 3GS kan man inte digitalt zooma in video. Vad jag förstår går det i OS:et inte med iPhone 4 heller. Det nya med iOS 4.0 är att man kan manuellt omfokusera medan man spelar in, men det har ju inte med zooming att göra. Däremot finns gott om tredjepartsappar som kan zooma digitalt (både till 3GS och 4), vad jag vet. Men de kan inte "tillkallas" automatiskt från andra program. Så det verkar lovande med denna enkla digitalzoom på SGS.

6. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, att zomma digitalt går men kvalitén på inspelningen försämras avsevärt så ja avråder bruket av digital zoom. Ska ladda upp en video sample sen och visa hur digital zommen yttrar sig :)

7. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER