Typ Prisjakt för EPAD, HIPAD, APAD osv

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av agegbg, 19 jan 2011.

  1. agegbg

    agegbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag är rätt ny här och anledningen är att jag letar efter en surfplatta, sen började jag läsa bland trådarna och ju mer jag läste ju svårare blev det att bestämma vad man skulle försöka sig på att beställa.


    Har följt länkar till listor över plattor av de "större" märkena tex Asus, Samsung mm.

    Men det finns ju en uppsjö av kinaplattor som kan fungera till 99% av de jag kräver av en platts

    Så mitt förslag är att man skulle skapa typ likande Prisjakt för just Kinaplattor, där det kan finnas länkar o pris.

    Andra saker som kan vara viktiga är

    Android ver 2.1 etc
    Skärmtyp: resisitiv etc

    mm mm

    Vi användare ska kunna Skriva recentioner mm

    Jag vet inte om jag är helt ute o cyklar när det gäller detta. Men Hoppas det är okej att komma med ett förslag :)

    Ha en bra dag där ute
     
  2. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Vore inte helt dumt! Prisjakt listar ju inte kina-pads t.ex och det finns ju många märken / tillverkare som bara finns på Ebay idag. Jag skulle lätt vilja se mer av denna idén!
     
  3. Heyman

    Heyman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också suttit och letat en del.
    Jag har handlat andra prylar från Tradetang ett flertal gånger, instrument, hörlurar osv osv. Jag har hållt mig till köpare med bra omdömen och har inte haft några som helst problem.
    Kineserna är ju tyvärr ganska dåliga på att specificera sina prylar och det är först efter brevväxling som man får svar på de riktiga specifikationerna.

    Mina viktigaste krav är GPS och kapacitiv skärm.

    Jag hittade tex en pad med dubbelkärneprocessor men dom har inte angett vilken typ av skärm det är :(
    Dubbelkärna för 130 bucks

    Kapacitiv skärm och bra batteritid för 216 $

    Här finns det GPS men ospecad skärm för 220$

    Och eftersom det är mitt första inlägg på forumet så måste jag ju gå extremt OT

    Finns det någon som har hittat den ultimata kinapaden och har länk till en bra säljare?
     
  4. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  5. agegbg

    agegbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Verkar finnas lite intresse för det, frågan är hur man går vidare.

    Jag kan inte så mycket om databaser eller om webprogramering, men jag kan skissa på en idé som man sen kan bygga vidare på.

    Jag tycker inte att man behöver ha "så" många faktorer med för att få ett litet grepp om vad det är för platta.

    Namn: Här måste man få till en funktion där man kan koppla olika namn till samma platta.

    Storlek: Inte mycket att säga om, här är det storleken

    CPU

    Internminne

    Lagringsminne

    Typ av skärm

    WiFi

    3G

    Blåtand

    GPS

    Länk

    Pris

    Betyg

    Kommentar