u8110?

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av kiwi11, 10 apr 2011.

  1. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej
    funderar på att köpa en Huawei u8110 som jag hittade billigt på blocket NY.
    Men är lite osäker på om det är något att ha, så jag har några frågor:

    1: Laggar den något?
    2: Är batteri tiden bra?
    3: fungerar spel,ex angry birds?


    Om kameran är kass eller om den känns plastig dör jag ju inte precis av,vill bara ha en okej telefon..

    Mvh Kevin :)
     
  2. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    ingen som har en sådan telefon?
     
  3. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    jag har en u8100, tror inte u8110 säljs normalt i sverige.. u8100 är ganska välbyggd för att kosta en tusenlapp, tror u8110 är nära på samma hårdvara

    skärmen är inte kapacitiv, alltså ganska trög mot andra lurar och har inte stöd för multitouch, dessutom är det ganska liten yta 2.8" (jag kör en LG 2X med 4")

    för övrigt har jag inget att klaga på när det gäller u8100, cpu är ju inte snabb, men gör sitt jobb
     
  4. canibull

    canibull Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en U8100, den är rätt ok (med spec. och pris i åtagande) förutom att den utgående ljudkvalitén är värdelös. Så pass att jag var tvungen att köpa en annan mobil.

    Ljudet klipper och har väldigt låg volym, högtalaren är helt ok och det inkommande ljudet är bra. Externa högtalaren är bättre än på t.ex lg 2x som jag bytte till.

    U8100 klarar inte angry birds tillfredställande. Resistiv touch med så låg upplösning är inte spec kul att surfa med. Batteritiden är jättebra på den och byggkvalitén är det inget att klaga på förutom att den är lättrepad utan skydd (mjuk plastskärm).

    Jag skulle satsa på ZTE blade istället om budgeten är tight. Finns säkert ännu bättre budgetalternativ dock.
     
  5. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Okej,tror ja skippar den då..

    ZTE har jag tittat på,samt HTC wildfire och Wildfire S. Budgeten är väl egentligen inte tajt,va bara panik efter en billigt telefon.
    Vill dock inte lägga över 3k
     
  6. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ok kolla på ZTE om du inte använder kamera, de andra har jag inte kollat något själv

    det finns en massa ok lurar för under 3k nu, t.ex. samsung ace, eller motorola defy som kommer med svensk rom men fortfarande går att köpa import