U8300

Diskussion i 'U8300' startad av rogman, 24 feb 2011.

  1. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar på en U8300 å ha att lattja lite med samt att anv som ersättning om min riktga åker till verkstan. Tre frågor:

    1/Var sitter 3.5 mm uttaget?
    2/Kan man spela A Birds på den? eller e skärmen för klen eller nått?
    3/ Batteriet e på 930 mAh, e det nått att ha då?

    Ps TRE säljer den nu för 800:- pistoler, ja ,minus en 5:a då ;)
     
  2. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Uttaget sitter på undersidan av mobilen o nej angry bird funkar inte spela på den däremot angry frogs gick o spela man får nog invänta att man får android 2.2 o flashplayer innan man kan spela 3d spel
     
  3. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    En gång har jag lyckats starta angry birds men det ska du nog inte förvänta dig, dessutom laggade det lite smått, dock inte alltför illa.

    Batteriet är inget att skryta om men det klarar en dag med mycket användande och två om den ligger kvar i fickan för det mesta.

    Vill du veta hur snabb den är kan du nog kolla på din egen U8500, det är ungefär samma grejor bakom skalet, iofs så kan den här vara lite snabbare då skärmen är mindre.
     
  4. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Androidstrul..help!

    Så nu har ja köpt den...ja 8300 alltså. Den var billig men jag är possitivt överaskad. Då jag är rätt ny på Android (testat 8500) så har jag några frågor. Försöker radera installerade spel ( A Birds funkar inte) via papperskorgen men det går inte...hur gör jag? Minneskortet jag satt i hade 1000 låtar, nu hittar jag bara ca 35 vart har dom tagit vägen el har det med de var fr en SE Vivaz. Finns det verkligen ingen aktivetetshanterare i Android...man måste alltså appa;) först? och varför startar vissa program som jag ej rört sig själva å snor batteri tid.

    Tackar gör jag i förväg

    Ps Om U8500 hade mindre bra batteri så är detta....uselt Men som du sa, så funkar faktist Angry Frogs.
     
    Last edited: 28 feb 2011
  5. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    ja du bra fråga men gällande avinstallera kan du göra på 3 sätt. ena gå in i inställningar, program hantera program. eller gå in i market sen mina appar. eller det enklaste du hämtar en uninstaller från market. låtarna dom kanske va i fel format? vissa android tar inte wma formatet tex på låtar utan bara mp3 kolla vilket format dom e i kanske måste du konvertera om dom om dom inte e i mp3
     
  6. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tackar för det svaret, uninstaller funkade bra. Musikfilerna är det nog som du sa att det e filtypen. Ska göra om detta. Känns som om jag e nybörjare på detta med mobiler...10 år m symbian kan göra det med en människa: )
     
  7. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag vet hur det känns va själv förrvirrad i början har inte haft android så länge själv bara haft 2 androidmobiler men den förra paja efter kort tid. då köpte ja min 8300 har man väl börjat med android vill man fortsätta ha det :-)
     
  8. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    gjorde mig ett litet mobilställ om man vill sitta titta på film eller videoklipp så man slipper sitta hålla i mobilen :-)

    Sent from my U8300 using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  9. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fyndigt och fungerande

    Fyndigt lite ställ, å den passar 8300 ...kanske du ska serietillverka?...eller? Föresten var det nån som sa att man inte kan köra A Birds på denna? Jag har fått det att funka nu 3 ggr av 3 försök, så det så :P inte som på en stor skärm men ändå.
     
  10. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jo den passar perfekt när man kolla på mobil tv. aha men hur fick du det funka? för mig blir det ljud men inte mycke till bild vilket e skumt för funka ju på x10 mini
     
  11. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Kul, då får jag testa Angry Birds igen, kanske har kommit någon uppdatering som fixade det.
    Som sagt fick jag det att starta en enda gång, vet inte vad jag gjorde då.

    Edit: Ja, det funkar. Jippie! :D Men laggar, det gör det fortfarande, men inte så illa :(
    Och massvis med minne drog det, launchern laddade in startskärmen igen.

    Silas
     
    Last edited: 7 mar 2011
  12. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det är nog en uppdatering av någon sort, Seasons funkar dock inte för mig. Visst e det lite segt men det kan jag leva med.
     
  13. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Om du stänger av bakgrunden på A Birds så går det lite bättre.
    Mycket bättre går det om du använder någon mer lättviktig launcher, launcher pro har till och med minnesinställningar. Om du har rootat kan du även ställa in SetCPU på performance.

    Efter det rullar det på ganska bra, åtmindstone på de enklare nivåerna.
     
  14. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    du hann före silas tänkte just skriva att man kan stänga av bakgrunden så flöt det riktigt bra haha
     
  15. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Sätter du SetCPU på performance med U8300 vanliga kernel så får du inte ut mer kräm än vad processor kan erbjuda. SetCPU är bara till god användning när du har en kernel du kan överklocka.
    För att sätta processorn på max kan du lika gärna ladda ner overclock widget.

    https://market.android.com/details?id=org.freecoder.widgets.overclock&feature=search_result

    Need root :cool:
     
  16. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Gualm:
    Nä, jag får kanske inte ut mer än utan SetCPU, men jag får ut lite, lite mer än om jag har SetCPU på ondemand, som jag har annars för att spara batteri.

    Väntar fortfarande på att någon ska fixa en ROM till den.
     
  17. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Med den senaste uppdateringen av Angry Birds Season funkar nu även det. Men eftersom bakgrunden inte går att stänga av så laggar det rejält.
     
    Last edited: 11 mar 2011
  18. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Testa en luncher som heter myluncher ny funka bra verka det som fast bara beta än sålänge sen på mobile9 hade dom en app som heter ultimate favorites pro en app man kan lägge sina favorit appar i en karusell typ som man kan dölja o ta fram som man behagar den funka med fint på 8300
     
  19. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har jag best Huawie U8300 ifrån TRE för 500 kr. Ska bli skoj att mecka med denna lur.