Fråga: UK 17 Nov. Sverige Dec. Beställa var i UK?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av dennisnp, 5 nov 2011.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Kanske. Skulle ju möjligtvis kunna förklara varför 32GB versionen inte verkar lanseras i tid också.

2. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

För dustin vet alltså mer än vad samsung sverige gör, om deras egna produkt? Tillåt mig skratta :-)

Vol

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag tror det va lite sarkasm i det där! ;)

4. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

vill ju inte vara sån men det skulle inte vara första gången samsung har haft noll koll på sina egna produkter... men i detta fallet lutar det nog åt Samsung..

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Nu är det ju faktiskt så att Samsung Sverige inte har gett något datum. På deras Facebooksida sa dom först slutet på november för att sedan ändra det till början på december. Det är väldigt luddigt och kan knappast ses som ett officiellt uttalande.

Dustin Home har väl fått informationen från sin leverantör och Dustin brukar väl inte gå ut med rena fantasidatum. Det finns inget som säger att informationen som Dustin har fått från sin leverantör skulle vara sämre än informationen personen som skriver på Samsungs facebooksida har fått.

I vilket fall som helst är det uselt av Samsung Sverige att snart 3 veckor efter lanseringen inte kunna komma med ett officiellt datum.

6. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag ställer mig högst tveksam till dessa datum som hamnar hos onlinebutiker. Jag tycker det är mer regel än undantag att dom sätter felaktiga datum, inte helt konstigt heller då det såklart finns ett incitament till att sätta så tidigt datum som möjligt, även om det inte kommer att kunna hållas.

Självklart väger ett uttalande från samsungs nordiska produktchef oändligt mycket tyngre i trovärdighet i detta fall.

Vol

7. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ett så luddigt uttalande som början på december har jag svårt att ta på allvar. Det spelar ingen roll hur trovärdig personen som uttalar det är.

Min ganska begränsade erfarenhet av Dustin är att dom brukar ha ganska rätt när det gäller leveransdatum. Det är klart att det kan finnas en fördel i att sätta tidiga leveransdatum men i längden så tror jag dom tjänar mest på att sätta riktiga. Det tar inte lång tid att skaffa sig ett dåligt rykte om man hela tiden fuskar med leveransdatum.

Det som stör mig mest är den nonchalans mot sina kunder som Samsung Sverige uppvisar. Det har som jag sa snart gått 3 veckor efter lanseringen och Samsung UK har givit ett datum. Samsung Sverige har antingen noll koll på när luren kommer eller så tycker dom inte att kunderna är tillräckligt viktiga för att få den informationen.

8. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Är ju inte bara Samsung Sverige som är dåliga med information, även i USA finns det ingen information alls. Borta på xda är dom helt galna.

9. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Som flera redan skrivit så har jag sällan om ens någonsin varit med om att Dustin har gett datum som är önsketänkande.
    Som ovan sagt så ser inte heller jag det som mer osannolikt av Dustin att skriva ett datum precis som Samsung.

Och lägg sen till att Samsung Sverige är just Sverige. Hur många gånger har inte varenda kontor sagt varsitt datum tidigare?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

10. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Varför?
    Det kan väl likväl vara samma förvirring i det egna leden.

Så jag håller inte med dig. Dustin har ett datum, det har inte Samsung Sverige, må så vara att Dustins datum är beräknat men Samsung Sverige har ju bara i början av dec.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

11. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nåja, jag avbeställde i alla fall från webbhallen och köpte från Amazon i stället.

12. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vi får väl se snart vem som låg närmast ;-)

Vol

13. ekeroos.com

ekeroos.com Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var inne på amazon.co.uk nu och tittade men där står det att releasedatumet är satt till den 2a december?

14. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Amazon, världens största online-butik har såklart fel! Dustin har mycket bättre koll på datumet, och det är 25:e November som gäller!

OBS - inlägget kan innehålla en viss del ironi...

;)

/Vol

15. caballerial

caballerial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nja, men det känns som att samsung borde ha koll...
    imgur: the simple image sharer
    länken i mailet pekar på den här sidan:
    Världspremiär för Android 4.0: Galaxy Nexus ny smart mobil från Samsung och Google | Nyheter från Samsung

och 25 nov känns mer "i slutet på november" än 2 dec.

Last edited: 7 nov 2011
  16. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vi får gå in och tjata lite på Samsungs Facebooksida :)
    https://www.facebook.com/samsungsverige

Det kan vara översvämningarna i Thailand som gör att de skjuter skjuter på releasen och har svårt att komma med ett exakt datum. Det är lite konstigt att Amazon UK ändrar sitt datum till 2/12 bara några dagar efter att Samsung UK har gått ut med 17/11 som officiellt släppdatum.

[Vilda spekulationer]
    Samsung kanske börjar se att de kommer få svårt att få fram tillräckligt stora volymer till 17/11 och har meddelat det till Amazon. Amazon tänker på sitt rykte och väljer att gå ut med ett senare datum då de räknar med att ha tillräckligt många telefoner. De vill helt enkelt inte att det står "Slutsåld" i veckor.
    [/Vilda spekulationer]

17. Mongroovy

Mongroovy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Impulsbeställde från Amazon precis, synd att man inte var ännu snabbare. Fick estimerad delivery till 2 dec.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

18. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Antar att det är så många som har förhandsbokat redan så de vet att de inte kommer ha fler i lager att skicka just den 17:e Nov längre.
    Jag förhandsbokade min här om dagen och jag har fortfarande "Delivery Estimate: 19 Nov 2011 - 24 Nov 2011" :)

Så jag tror att de som redan har förhandsbokat får den som lovat. Resten får antagligen vänta lite längre.

19. dennisnp

dennisnp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Gunde gillar detta.
  20. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER