UK beställning.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av pina, 14 jan 2010.

1. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Min erfarenhet med DHL för denna beställning är ungefär som söders. De försökte först leverera den vid 17 men då var ingen hemma. Då använde jag deras Chat-funktion för att ändra adressen till min brorsas arbetsplats istället. Då gick det bättre. :)

2. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Min kom idag, efter ha skickat med GEM som Jensen gjorde.

Dock, hade det blivit postens företagspaket som skulle leverera, så efter att väntat hela dagen på "till dörren leverans" så ringde jag runt lite och kom fram till att posten hade det.

När jag körde för att hämta det på posten företagscenter, så fick jag infon om att det var sorterat för att köras ut till mitt lokala utlämningsställe på måndag, och "det fanns ingen chans att de kunde hitta det nu".

Jag blev arg, men ställde inte till med någon scen. Dock fick de min info, om det skulle lösa sig iaf. Klockan var nu 16:30.

Jag körde hemåt, förbannad, och körde därför inte så säkert i snön som man skulle.

När jag var 50 m från hem, ringde de, o sa att de hade paketet nu.

Jag gjorde en handbromssladd (njä, men det hade varit roligt) och körde och hämtade telefonen. :)

Den e naaajs. Känns inte alls så stor som iPhone. Att skärmen är lång är najs.

I like.

/Söder

3. Mindbender

Mindbender Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sett att en del valt att köpa från Google via UK och därefter skeppa från UK till Sverige. Eftersom skatten är lägre i UK än Sverige borde det ge lägre kostnad.

Någon som använt www.my-uk-mail.co.uk/ ? Likande som MyUS bara det att man får en adress i UK istället.

4. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja räknar man inte frakten ifrån UK så är skillnaden minimal, men de går ju inte att skicka den till Svergie så :) Tar man via IO eller annat så ska de ju ha betalt med.

5. jool

jool Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Letar också efter något liknande som forwardar från uk istället, deras hemsida ser dock lite tveksam ut

6. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

skillnaden i moms är 7,5%. det ger 300 kr skillnad i detta fall. frakten från Storbritanien till Sverigegår på runt 130-150 kr. så lite tjänar man, men det ä inte mycket. förutsatt att man nu får betala den engelska momsen.

7. Zeveron

Zeveron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Borderlinx har både UK och US adresser. Jag har beställt till min UK adress nu, ser fram emot en leverans nu till veckan. Jag återkommer med kostnader och hur det gick å så :)

8. Magnus Olsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

GEM verkar ta lite olika, jag fick betala 36 pund nästan 400sek till mig, förmodligen beroende på vart de levererar, säkert värre för dem o hitta en kurir här uppe i Hälsingland.

9. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Så är det kanske, men min leverans skickades med postens företagspaket, vilket så klart blev problem då jag är en privatperson och posten inte kör ut då.

Blev en jävla massa problem för mig i fredags, och det var mycket mycket nära att jag inte fick telefonen i fredags, utan att den istället skulle ligga hos posten över helgen, tills de på måndagen skulle köra ut den till utlämningsstället.

Så egentligen borde någon, säga till GEM att inte skicka med Postens företagspaket till privatpersoner. Enligt de svenska företagen, bland annan http://www.clx.se/ som på nått sätt hade hand om leveransen i Sverige, så hade de INTE beställt "till dörren leverans" här i sverige.

/Söder

10. Magnus Olsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var DHL som hämtade upp min telefon i England och de fick deras tracking nummer så antar att de blir de som kör den ifrån Arlanda och upp till mig i hälsingland med lika som när jag beställer nått på expansys.

Snabba bud men de va lite dyrt hade gärna väntat en dag o spart lite pengar :)

11. Carling

Carling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm. Borderlinx UK-adressen har ju tre rader, medans google checkout bara har två. Vilken ska man skippa, den andra eller tredje?

Borderlinx/DHL XXXX-XXXX
    Unit 7 Maidstone Road
    Kingston Business Park

Hade egentligen tänkt vänta på en Bravo.. Men det kliar så förbannat i prylfingrarna..

Last edited: 26 jan 2010
  12. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Hur gick det med Borderlinx UK? Fungerar det lika bra som det gjort för de i US?

13. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde via borderlinx uk och skulle fått den idag om jag var hemma så verkar inte vara några direkta problem tycker jag.