Recension: UMIDIGI S3 Pro | Informative Review | Helio P70, 48MP Camera, Waterdrop-Notch

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av s7yler, 15 maj 2019.

  1. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    Yeah, there is no need to make comparisons with the stock camera app.

    I also wrote about Snap Cam up in post #1.
    And what settings that need to be used to achieve better results.

    Details are much better with that over the normal stock camera.

    https://bit.ly/30EGsWG
     
    Last edited: 22 maj 2019
  2. JorgeFabian

    JorgeFabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1
    Min Umidigi s3 pro har raserat. Det känns som om det är fel på programvara eller om batteriet är överhettat. Köpte denna av en kille på blocket som fått den av en vän via Indiegogo. Använde den felfritt i 2 veckor, därefter frös bilden en kväll när jag tittade på HBO. Återställde den, och det funkade som vanligt i några dagar. Sen började appar krascha. Ibland startar telefon om sig själv, eller "loggar ut" så man får slå pin kod igen.
    Har pratat med deras support och enligt dom får jag skicka tillbaka den och få en ny. Vilket jag tänker göra.
    Vad rekommenderar ni för leverantör för att posta ett paket till Kina?
    Och är det någon Umidigi ägare som upplevt samma fel på denna eller andra modeller?
    /O
     
  3. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Samme problem som min umi super for et par år siden. Den gikk rett til resirkulering
     
  4. JorgeFabian

    JorgeFabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1
    Long time no see.
    Efter att ha köpt en Umidigi s3 pro (på blocket) som funkade helt lysande i 2 veckor men sen gav mig problem har jag nu äntligen kommit till ett avslut.
    Mailade någon support till umidigi via deras hemsida, fick svar efter 1 vecka.
    Efter några dagars intensiv förklaring på vad som hände med telefonen så fick jag en adress jag skulle skicka telefonen till.
    Postade tillbaka original kartongen med telefon och laddare samt utskrivet kvitto från köparen (Indiegogo kvitto) via PostNord (230 kr).
    Efter 2 veckor hade dom fått mobilen.
    De började faktiskt felsöka den väldigt snabbt. Tog bara någon dag efter dom mottagit den som de kunde konstatera att det var fel på "standby" läget. Den startade om sig själv och appar kraschade.
    Så fort jag fick telefonen satte jag på glassydd, härdat glas för jag vet hur klantig jag är.
    Det hade blivit en liten spricka i kanten på skyddet. Så de nämnde detta men verkade inte förstå att jag hade satt på ett skärmskydd, utan började med "the screen is broken". Jag förklarade nog i 3 mail att den är det, i skyddet. Hur eller hur var det programvara fel, och det går att ta bort skärmskydd. Mailade tillbaka att det måste gå under garanti, telefonen är nyss släppt.
    Efter många om och men så frågade de om jag ville ha en återbetalning eller ny telefon.
    Jag kände självklart att jag kan ta en ny telefon, tänkte att återbetalning finns inte på kartan och kommer ta sån tid.
    Då ber dom mig beställa en ny på Amazon, och ge Amazon 5 stjärnor efter köpet. Jag förklarade att det kan jag göra om jag får en kod som nollar köpet eller om de kan beställa den åt mig. Men inget av alternativen gör dom. De vill alltså att jag ska köpa en Umidigi s3 pro på Amazon för cirka 4400 kr sen skaffa ett PayPal konto som de kan betala ut till.
    Jag vägrar och säger att då vill jag hellre ha en utbetalning.
    De ber mig ange mitt Indiegogo konto. Vilket jag gör. Dock är inte jag beställaren av telefonen så då nekar dom mig återbetalning och ber mig komma tillbaka med rätt mailadress. Till slut får jag tag på en ny kvitto kopia samt säljarens Indiegogo konto namn.
    Äntligen godkänner dom detta men säger att jag endast får tillbaka summan för telefonen 269 dollar (första beställning via Indiegogo) samt frakt 10.79 dollar (Amazon's frakt kostnad).
    Det är okej med mig, vill bara ha ett avslut.
    Tydligen så gör dom bara utbetalningar tisdagar och torsdagar i Kina, men nyss dök det upp dryga 2500 spänn på PayPal kontot.
    40 dagar och säkert minst 40 mail senare så har jag lyckats reklamera en Umidigi s3 pro.

    Nu ska jag utforska min nya Mi Pocophone F1.
     
    Oc-freak, chraist, dalton och 1 annan gillar detta.
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 150
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  6. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    De lager pene mobiler med bra specs på papiret og ganske rent OS. Fordelene stopper der.

    *Kamera er dårlig
    *Mange softwarebugs blir ikke fikset.
    *Support er forferdelig dårlig.

    Jeg har per nå hatt to oppdateringer til F1 og en til S3 PRO. Det eneste som ble nevneverdig forbedret for S3 PRO er autofokus når man filmer.

    Synd å levere en telefon med IMX586 48mpix sensor og ikke få ut noe av potensialet til sensoren fordi softwaren er for dårlig.
     
  7. Marbel

    Marbel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Ny på forumet och vet inte hur allt fungerar än men hoppas att någon vänlig själ kan lösa eller för klara mitt problem. Har köpt en umidigi se pro, men får inget 4g hur jag än ställer in den. Alltså det finns bara en ikon för 3g idisplayen uppe till höger men den slår aldrig över till 4g.Har tidigare haft en umidigi z och den saknade 4g, åtminstone i Sverige.
    Någon?