Problem: Underligt beteende - död

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av MadeByMe, 21 feb 2015.

  1. MadeByMe

    MadeByMe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Hej!

    Min sambos note 4 har slutat fungera. Hon fick kraftigt batterifall från 18% till 4% sen dog den, sen när hon skulle starta den så kom de upp massa galaxy vr anslutningar, å laddarkabeln var i, men inne i mobilen så sa den usb pc anslutitning på och av hela tiden. telefonen går inte ladda nu, nu är den helt död, när vi stoppar in kabeln (provat 4 olika) så kommer de upp ett batteri med blixt i, som sedan försvinner, mobilen går inte starta.. Hon kör senaste uppdateringen på kitkat.

    Vad gör vi?
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Inte så mycket att göra, kontakta Samsung, lämna in den i nån av deras servicebutiker.
    Pröva först byta batteri och göra rent laddkontakten.
     
    bernard gillar detta.
  3. MadeByMe

    MadeByMe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Vi ska åka å köpa batteri om en stund, prova det iaf, jag har gjort rent det så gott jag kan, hoppas det är batteriet
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Bumpar tråden!

    Jag är nu inne på mitt tredje batteri till Note 4, båda de tidigare gav just det resultatet som beskrivs i startinlägget. Jag köpte ett batteri i november 2015 och den svullnade rejält för ca en månad sen så då köpte jag ett nytt. På garantin fick jag ytterligare ett nytt batteri och på mitt första har svullnaden gått ner så nu har jag definitivt två användbara batterier, kanske tre.

    Nu till min fråga, jag har sett att det finns laddare för enbart batteri och det skulle vara väldigt trevligt att kunna ladda batteri separat så man alltid har ett fulladdat batteri (inte minst när jag ska bo i tält på en camping i sommar, då slipper jag låsa in mobilen och vara utan den för att ladda). Jag har hittat denna laddare men enligt supporten på 24.se så kan de inte rekommendera den till Note 4 (eller är det någon här som har en sådan eller testat och kan berätta om den funkar?)

    Är det någon som hittat en laddare till Note 4 batterier och kan rekommendera den, gärna till hyfsat pris eftersom jag har tajt ekonomi?
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 753
    Mottagna gillanden:
    44 753
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kanske bäst köpa original för att vara på den säkra sidan? http://www.ebay.com/itm/Battery-Cha...hash=item2813914672:m:muHo_N4qMloluXumXf4IZlw
     
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Tack för tipset bernard, det där var ett riktigt bra pris dessutom.

    Någon här som handlat från eBay? Det är en enormt lång leveranstid angiven (1/4 till 26/4). När man köper från Hongkong så handlar det om max en vecka...
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tycker inte du ska handla något från Kina som man ansluter i vägguttag. Det finns alldeles för många dåligt deisgnade kopior där. Det finns spaltmeter skrivet i ämnet där framför allt iphone-laddare tagits isär och jämförts med original. En del är livsfarliga med obefintliga gnistgap som ett återkommande tema

    Såg i annonsen Bernard länkade till att man skrev "for genuine", det är rätt vilseledande om man inte läser ordentligt.

    Såg på Top Gear igår. Kineserna plankar ju bilmodeller rakt av (exterört) helt utan blygsel :)
     
    kalleboston gillar detta.
  8. Droid119

    Droid119 Guest

  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Nu är det ju inte själva laddmodulen man ansluter till vägguttaget, den ansluts till en micro-USB som ansluts till en laddare och jag har gott om originalladdare från Samsung så jag tror knappast att 5 Volt in i den där apparaten kan ställa till med några gigantiska problem.

    @theExile@theExile, det där är batteriet, som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd så har jag extrabatteri som jag vill ladda utan att behöva sätta det i mobilen då jag laddar, jag är inte intresserad av att köpa fler batterier...
     
  10. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Om du inte prompt behöver en laddare för endast batteriet så finns ett annat alternativ via amazon, dock/laddningsstation som klarar både telefonen och ett extra batteri för ca 15€.
     
  11. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Alla gör sina egna riskbedömningar. Lycka till