Problem: Unikt problem?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Northlander.T, 27 jun 2014.

  1. Northlander.T

    Northlander.T Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu ska jag försöka formulera mig så utförligt och tydligt som möjligt.

    För ett halvår sedan låste jag upp bootloader, rootade och flashade 2st Sony Ericsson Arc S och en Samsung Galaxy SII. Det var förstås en del tjorv med Arc:arna men det gick till sist. De har Cyanogenmod 9 alla tre om jag inte minns fel.

    Jag och min tjej har varsin av dessa Arc:ar och min fungerar felfritt men den andra har smådjävlats och jag tröttnade. Tänkte därför installera en ny custom rom så jag kikade runt, bestämde mig för android-4-4-2-kitkat-with-ultrakat-custom-rom då den såg bra ut.

    Jag förde över den till sd-kortet. Sedan fuskade jag nog med kontakten till datorn för jag tyckte att jag kom ihåg allting och drog bara upp Clockworkmod och tömde ut mobilen och installerade sedan bara mitt nya rom och ett app-paket. Allting går bra -jag startar om mobilen. Inget händer utan den hänger sig på startskärmen som sedan moddningen till cyanogenmod nuförtiden är en logo föreställande "FreExperia Project".

    Jag har suttit mer eller mindre 8-9 timmar idag och försökt alla möjliga varianter för att få kontakt med hjälp av adb, fastboot och uppdaterat drivrutiner. Inget funkar. Den synkar inte med datorn och hänger sig konstant.

    Min fråga till er kunniga är; är min mobil nu så kallat "bricked"? ..eller kan jag göra någonting med den? Har alltså tillgång att komma in i Clockworkmod. Har också möjlighet att lägga in saker på sd-kortet (genom att köra sd-kortet i en extern läsare) som jag isf sedan kan komma åt att installera genom clockworkmod.
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Gå in i clockwork igen och utför en factory reset efter du flashar romen. Alltså wipe data + cache + dalvik.
    Starta sedan om mobilen igen och vänta några minuter. Första uppstarten tar extra tid.

    De är rätt vanligt de du beskriver när man byter rom.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  3. Northlander.T

    Northlander.T Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag hade för mig att jag gjort det men jag vart osäker så jag gjorde som du sa men den har nu stått på freexperia-startskärmen i en timme.
    Kan det vara så att mo bilen återigen har låst bootloader och/eller inte vill ha något annat rom än cyanogenmod? Borde jag pröva att lägga in det igen? Kanske en nyare stabilare version då?
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De låter som ett xperia unikt läge. Jag vet tyvärr inte. Jag har inga sony mobiler så min kunskap blir bara generell.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro