Fråga: Universitetsstudier: N7 istället för papper?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Satoki, 18 okt 2012.

  1. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Hej!

    Undrar om det är någon som testat att föra anteckningar på föreläsningar/seminarier på Nexus 7 istället för papper/penna och hur det funkar?

    Och ifall ni hittat nå Smart cover (det vikbara med magneter så att man får bra lutning) och Stylus som funkar bra.
     
  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Jag använder den till det. Ett ställ kändes överflödigt för mig, har dock ett sån här: http://www.ebay.com/itm/Leather-360...le-Asus-Nexus-7-Sleep-Wake-/200814587546?var=

    Fungerar hyfsat som ställ men har det mest som skydd i väskan. Smidigt också att man får med en penna som var riktigt bra! Har dock tappat bort den nu :( därför köpte jag dessa pennor: http://xn--skyddapplet-q8a.se/tillbehor/18-touch-penna-2-pack.html

    De fungerar skitbra! Det är små och smidiga. Tycker inte du ska välja någon av de större pennorna (som är mer som vanliga pennor). Jag tycker att de blir för klumpiga.

    Ett tips också är att använda evernote samt Swype! Är väldigt smidigt med Swype.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nexus 7 fungerar ypperligt till att läsa vetenskapliga artiklar och pdf/eböcker med. Storleken och vikten gör att man kan ligga i soffan och läsa med plattan utan problem. Det hade jag aldrig kunnat göra med Ipad pga dess vikt. En del äldre med lite sämre syn har svårt att läsa texten men själv har jag inga som helst problem.

    När det kommer till anteckningar dock så går Nexus 7 bort. Än så länge finns det inget som slår att använda papper och penna för att föra anteckningar. Det går helt enkelt så mycket snabbare när man växlar från att skriva text till att rita modeller. Jag har provat att rita lite med Nexusen och skärmen känns lite för liten för att det ska bli riktigt bra. Det kan också vara så att jag bara inte hittat den optimala rit-appen.
     
  4. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag såg en forumstråd på XDA där de diskuterade just detta. Det går att göra så att det man skriver med penna blir till text. Dessutom så går det att göra så att det laddas upp direkt på nätet så att man kommer åt det överallt. Kolla in tråden för mer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1791418
     
    Satoki gillar detta.
  5. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro

    Swype är det ett program som överför skrift med stylus till digital text i plattan? Och vart hittar man det programmet?

    Förresten, ifall Swype inte är ett sådant program. Finns det något program (minns att det fanns på min S2:a, fast hittar inte det på S3) som överför handskriven text till digital text? (och har det svenska språket interagerat, inte bara engelska ;) )
     
    Last edited: 19 okt 2012
  6. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Finns det ingen app som gör att det du skriver inte omvandlas till text? Typ att man laddar en pdf och sen kan göra lite anteckningar på den? Dra lite pilar mot bilder och allmänt kludda på?
     
  7. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ezPDF gör allt det och lite till. Är enligt mig den absolut bästa pdf-läsaren för Android.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=udk.android.reader&hl=en