Problem: Unroota Galaxy Nexus utan sladd

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Merdon, 13 aug 2013.

  1. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tjena, har ett problem med brorsans telefon, usb-kontakten har blivit skadad, de små metalbitarna inne i USB-kontakten har blivit böjda och det funkar helt enkelt inte att varken ladda eller koppla datorn till mobilen.

    Garantin gäller fortfarande men mobilen är rootat med custom rom så de kan kanske krångla om man skickar in den som den är nu.

    Vill därför veta om det går att unroota samt installera stock rom utan att behöva ansluta till datorn.

    Tackar för alla svar.
     
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Har du custom recovery installerad?

    I så fall kan du ju flasha in stock från zipfil, men du kan inte skriva över recovery till stock.

    Att få telefonen helt stock utan sladd tror jag inte går. Frågan är om du kan få till det tillräckligt bra, eller om du bara ska försöka softbricka den och hoppas på det bästa.
     
  3. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tackar för svaret,

    ja har custom rom och har lyckats installera en ren 4.3 version nu. Den är ju dock tyvärr fortfarande olåst, även om de inte går att installera om recoveryn, går det att låsa enheten igen så man slipper se det upplåsta hänglåset när man startar enheten?
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Olåst skulle jag inte oroa mig för. Slamsug service i kista lämnar regelmässigt ut lurarna med gammal yakjuxw och upplåst bootloader.